Hei!

Jeg vurderer å i stedet for å sette asfaltplater sette 50 mm celleplast som vindbeskyttelse innenfor panelet. Noen som har erfaring med dette?

Fra en av produsentene (sundolitt) kommer denne teksten:
"Bruksområde:
Fasadplaten brukes som utvendig varmeisolasjon og vindsperre utenpå bindingsverket i småhus, flerbolighus, kontorbygg mm. Den kan også brukes som utvendig tilleggsisolasjon for alle typer veggkonstruksjoner.

Fasadplaten har not og fjær."

Lykke te’

Ketosan skrev:
Hei!

Jeg vurderer å i stedet for å sette asfaltplate sette 50 mm celleplast som vindskjerm innenfor panelet. Noen som har erfaring med dette?
Det er en meget bra løsning, både fuktteknisk og energimessig, har bare hørt godt om den løsningen.

Mvh

Jo men det jeg funderer litt på er om det ikke blir for tett, dvs at den fukt som er inne i mellom plasten på innsiden og celleplasten på utsiden ikke kan komme noen steder. Eller er det så at celleplasten puster til en viss grad?

Ketosan skrev:
Jo men det jeg funderer litt på er om det ikke blir for tett, dvs at den fukt som er inne mellom plasten på innsiden og celleplasten på utsiden ikke kan komme noe sted. Eller er det sånn at celleplasten puster til en viss grad?
Riktig tenkt! Du kan være rolig, celleplasten er tett, men dampgjennomtrengelig. Det blir ikke for tett.
Mvh

jeg lurer på om dette er mulig uten risiko for fuktskader:

1. panel (yttervegg)
2. vindsperre
3. celleplast
4. asfaltplater

ingen luftspalte får plass, jeg vil altså ha asfaltplater som innervegg fordi jeg fikk slike til overs.
Takk for svar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.