J jamaica skrev:
Er dette for høy benkeplate? Man ser knapt karmen nederst. Hadde vært fint med en tykk, men vil jo ikke at det skal bli helt galt
Er det ditt vindu? eller et eksempel? Vinduet på bildet ser ut til å være fast, ikke åpningsbart?
Uansett, så ser det ikke helt bra ut med en så tykk benkeplate der som du sier...Dekker for mye av vinduskarmen, synes jeg.

• Liker
jamaica og 1 annen
  • Laddar…
Vil du at den skal se tykk ut men ikke dekke så mye av karmen kan du ta en tynnere skive og lime en tykkere "nos" på den.
Tegning av en tynn plate med en pålimt tykkere kant, designet for å gi et fyldigere utseende uten å dekke mye av karmen.

• Liker
MONTREAL og 3 andre
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Er det ditt vindu? eller et eksempel? Vinduet på bildet ser jo ut til å være fast, ikke åpningsbart?
Uansett så, så ser det ikke helt bra ut med så tykk benkeplate der som du sier...Dekker for mye av vinduskarmen kan jeg synes.
Takk
Da er jeg ikke feil ute

Centano Centano skrev:
Vil du at den skal se tykk ut men ikke dekke så mye av rammen kan du ta en tynnere plate og lime en tykkere "nese" på den.
[bilde]
Det er et bra tips. Jeg tester det i morgen

Her har jeg gjort noe lignende, lagt en tynn mdf helt inn mot karmen og limt en tykkere under som bare går mot veggen. På den måten fikk jeg en tre cm tykk vinduskarm.

• Vinduskarm med blomsterpotte, tykk MDF-hylle og radiator under, sett fra innsiden av et rom.
  • Liker
BSOD og 1 annen
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Her har jeg gjort noe lignende lagt en tynn mdf helt inn mot karmen og limt en tykkere under som bare går mot veggen på den måten fikk jeg en tre cm tykk vinduslist
Blir pent, perfekte proporsjoner, man blir virkelig lurt til å tro at brettet er tykkere enn det er.

Ble sånn
Ganske fornøyd. Brukte kun material & impregnering jeg hadde hjemme.
Takk for tipsene. Var ganske slitsomt å sage ut den siden som er tynnere.
Brukte stikksag & fein

• Nyoppusset rom med lyst tregulv, stort vindu og radiator. Utsikt mot en hage med et lite rosa skur.
  • Utsikt gjennom vindu mot hage med fargerikt hus. Ny, mørk vinduskarm og hvit radiator under.
  • Vindu med svart vinduskarm og utsikt over en hage. Under vinduet er en hvit radiator. Utsiden er våt etter regn.
  • Utsikt gjennom vindu mot en rosa bod i en hage, med en radiator og tregulv innendørs.
  • Liker
Bo arnold
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.