Jeg har også valgt å handle på XL-Bygg, alt unntatt klinker og maling.
Har vært på ByggMax noen få ganger, og hver gang lurer jeg på hva i all verden jeg gjør der. Jeg er langt fra kunnskapsrik, men når jeg i prinsippet alltid "kan" mer enn personalet i kassa, så blir man lei. Krokete virke og uinteressert personale!
Har vært på ByggMax noen få ganger, og hver gang lurer jeg på hva i all verden jeg gjør der. Jeg er langt fra kunnskapsrik, men når jeg i prinsippet alltid "kan" mer enn personalet i kassa, så blir man lei. Krokete virke og uinteressert personale!
Byggmax er for deg som ikke engang prøver å få bedre priser....
Det eneste jeg har kjøpt der er hageplater og det fordi det var bare de som hadde på lager det jeg skulle ha da.
Det eneste jeg har kjøpt der er hageplater og det fordi det var bare de som hadde på lager det jeg skulle ha da.
Knapt noen overraskelse. Vil man handle små mengder til konkurransedyktige uprutede priser, og vet hva man skal ha, da pleier man å kunne handle fornuftig på "lavprisbyggevarehusene". Så snart man skal opp litt i volum, får man som regel en like god eller bedre pris hos en konkurrent som prioriterer større sortiment/lager, ansatte med byggkompetanse i en eller annen form osv., noe som av naturlige grunner koster mer. Dessuten er "lavprisbyggevarehusene" som oftest ganske begrensende straks man vil ha noe utover standardsortiment.
Jeg fikk en konto hos en mindre byggevareforhandler (nåja, ganske stor lokalt) som gir meg priser på trelast som ikke er høyere enn byggmax, samt varierende prosenter på alle varer. Gebyrfri fakturering og i prinsippet ingen begrensninger i dimensjoner da firmaet har eget sagbruk. At de ansatte er hyggelige, kunnskapsrike og hjelpsomme er jo ikke feil, selv om jeg bare lurer på banale ting som hvordan man støper en stolpe
Kontoen har jeg uansett om jeg handler til en ny garasje eller bygger en fuglekasse. (Foreløpig)
Jeg fikk en konto hos en mindre byggevareforhandler (nåja, ganske stor lokalt) som gir meg priser på trelast som ikke er høyere enn byggmax, samt varierende prosenter på alle varer. Gebyrfri fakturering og i prinsippet ingen begrensninger i dimensjoner da firmaet har eget sagbruk. At de ansatte er hyggelige, kunnskapsrike og hjelpsomme er jo ikke feil, selv om jeg bare lurer på banale ting som hvordan man støper en stolpe
Kontoen har jeg uansett om jeg handler til en ny garasje eller bygger en fuglekasse. (Foreløpig)
Når jeg bygde garasjen her hjemme, ga de to 'dyra' byggevarehusene her i byen tilbud på material som var billigere enn Byggmax når jeg sammenlignet priser. En liten fordel med BM er deres åpningstider. 
Sist redigert:
Jeg har nesten bare hørt godt om Hornbach gjennom årene. Synd at de bare finnes i de tre storbyene, dvs 2/3 av befolkningen har litt for langt til HB.Henri skrev:
Byggmax har "noe" bedre dekningsgrad...
vår lokale sag er billigere enn Byggmax. Føles bedre å støtte det lokale også.
Da jeg skulle kjøpe en låsekasse til en dør som jeg hadde kjøpt på Byggmax, ga de meg en som ikke passet. HERLIG!
Småpenger som man ikke orker dra tilbake med, men utrolig irriterende.
Da jeg skulle kjøpe en låsekasse til en dør som jeg hadde kjøpt på Byggmax, ga de meg en som ikke passet. HERLIG!
Småpenger som man ikke orker dra tilbake med, men utrolig irriterende.
Hornbach ser ofte ut til å ha mange tidligere yrkesmenn /håndverkere på sine forskjellige avdelinger, f.eks. fliser, el. eller vvs. Dette gjør at rådene ofte blir profesjonelle og troverdige..d^_^bHenri skrev:
Mens Byggmax-personale ser ut til å være mer kasse- og lagerpersonale.
kommer jo litt an på hva det gjelder. Den lokale handleren for oss er billigere enn BM på de fleste trevarene siden vi har fri frakt og en 15% generell rabatt... men da jeg skulle ha våtromsplater og flytsparkel fikk jeg priser som var dyrere enn det meste... også frakt inkludert! Dette fordi den lokale handleren ikke hadde noen direkte volum på akkurat dette.
Våtromsplater skulle han ha over 500 kr for, og flytsparkel over 400 kr sekken...
Ble Byggmax på våtromsplater... blir Hornbach på flytsparkel...
Våtromsplater skulle han ha over 500 kr for, og flytsparkel over 400 kr sekken...
Ble Byggmax på våtromsplater... blir Hornbach på flytsparkel...
Klikk her for å svare