Hei. Kjøpte noen kvadrat Moelvens innertak "regina" for å sette i garderobe. Det står i anvisningen at det skal festes med enten 1: skrue 4.2x35, 2: spiker 1,7x35, 3: klammer 10x35, hver 150mm.
Jeg har en dykkertpistol liggende et sted og 30-35mm dykkert.
Våger jeg å feste det med dem? Er jo ikke noe videre hoder på de "spikerne". Kan jo skyte tettere.
Noen som har erfaring med dette??
Jeg har en dykkertpistol liggende et sted og 30-35mm dykkert.
Våger jeg å feste det med dem? Er jo ikke noe videre hoder på de "spikerne". Kan jo skyte tettere.
Noen som har erfaring med dette??
Er taket flatt så skal det holde å skyte det fast med dykkerpistolen, er du usikker så kan du jo alltid lime med montasjelim mot det gamle taket også. Maskindykkert holder bedre enn man kan tro.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Jeg har skjøvet opp en hel del tak med 18g pistol, det sitter mye hardere enn man tror.
Medlem
· Östergötland
· 91 innlegg
Jeg brukte klammer(stiftepistol)
Mye enklere og det ble ingen "kratere" fra skruen....
Mye enklere og det ble ingen "kratere" fra skruen....
Både 16g og 18g fungerer utmerket til takpanel. Jeg har brukt cc60 på spikerlekter og setter to spiker på hver. Det går å spikre skjult også, men det er litt mer plundrete og ærlig talt helt unødvendig.
Det handler altså om hvite MDF plater 8x30x120 så vi ikke misforstår hverandre her..
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Da hadde jeg nok kjørt med skru eller klammerpicka. Men 18g kanskje funker
Klikk her for å svare