2.237 lest ·
7 svar
2k lest
7 svar
Dykkert gikk feil, hvordan gjør jeg smygen tett og fin?
Satt vindusgerikt. Og når jeg nesten var ferdig med fôring, da gjorde en dykkert en god sving og gikk rett opp gjennom gerikten. Heldigvis hadde jeg ikke hånden der...
Selvfølgelig i den nedre gerikten. I baderom. Liten, men samtidig økt risiko for vann.
- Jeg føler at det er viktig at det er tett på best mulig måte (uten å rive alt).
! Trukket ut dykkerten.
? Vurderer nå om jeg skal ta en liten bor og bore opp litt for å få bort krateret.
? Så fylle med trelim?
? Eller er sparkel tettere?
Selvfølgelig i den nedre gerikten. I baderom. Liten, men samtidig økt risiko for vann.
- Jeg føler at det er viktig at det er tett på best mulig måte (uten å rive alt).
! Trukket ut dykkerten.
? Vurderer nå om jeg skal ta en liten bor og bore opp litt for å få bort krateret.
? Så fylle med trelim?
? Eller er sparkel tettere?
Medlem
· Västra Götaland
· 332 innlegg
Spikeren byttet retning og gikk skrått ut gjennom smygen og slo opp et større utgangshull. Det vil nå TS fikse opp.
dra til firmaet du kjøpte foder og smyg fra. er det en velassortert firma kan de ha maling i små bokser, typ i størrelse som tippex med en liten pensel i (50kr max). Skriv gjerne hva det var for fabrikat på foder og smyg. Har vi samme så kan du få fargekoden av meg, ellers kanskje noen andre har fargekode til akkurat ditt foder.
snekkeri sparkel på fingeren
dutt i hullet
la tørke noen minutter
tørk av med fuktet klut (være lett på hånden så du ikke får med deg sparkelen i hullet)
tørk bort overflødig sparkel rundt hullet, det gulner. sjekk i litt ulike vinkler så ser du lettere om du har gått glipp av noe.
dutt på litt maling,
la tørke
har fungert for meg, er man nøye så blir det bra.
snekkeri sparkel på fingeren
dutt i hullet
la tørke noen minutter
tørk av med fuktet klut (være lett på hånden så du ikke får med deg sparkelen i hullet)
tørk bort overflødig sparkel rundt hullet, det gulner. sjekk i litt ulike vinkler så ser du lettere om du har gått glipp av noe.
dutt på litt maling,
la tørke
har fungert for meg, er man nøye så blir det bra.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Men du skyller vel ikke vann i vindussmygen?Yrrol skrev:
Sett en teipbit over hullet og sett en blomsterpotte der så er det bra.
F.eks en slik

Eller, som de andre sier, sparkel og mal over.
Klikk her for å svare