Fordi mitt bad er veldig lite, vil jeg sette inn en rundet hjørnedusjvegg, der dørene kan foldes inn mot veggene.
Men hvordan skal jeg feste dørsoklene av aluminium? Jeg bor i borettslag og har ingen anelse om hva reglene er. Badet er helflislagt. Holder det å lime fast soklene? Og med hva?

T
Ellers fungerer vanlig skrue med passende plugg kjempebra!

Mener du at jeg kan bore direkte i fliseveggen uten at det er noen stender bak?

T
Sorry, fikk for meg at du hadde betongvegger.

Nei, i ditt tilfelle så er noe passende monteringlim å foretrekke eller vanlig silikon.

Er det stendervegg med plater så er det i de fleste tilfeller ikke ok å feste opp noe som ikke forankres i en stender, ikke bare på grunn av styrken men for risikoen for å bryte tettesjiktet. Har du bare "tomrom" bak finnes det ingen mulighet til å bunnfylle silikonet som du trenger for tettningen skyld. Akkurat dette har blitt diskutert i en ganske lang tråd for en stund siden, søk så finner du kanskje den.

Det avhenger litt av hvordan dørene dine ser ut, men de fleste står egentlig på gulvet og det meste av vekten ligger der.

OK, da får jeg se hvordan festeskinnen ser ut, om de går ned til gulvet eller ikke, og om de har en form som gjør dem egnet til å lime fast. Jeg forstår nå at det bare kan bli snakk om noen form for lim. Håper de som selger dusjveggen kan gi meg råd om hvilket lim som kan holde. Jeg tør ikke gi meg ut på å bryte fuktsperren, spesielt ikke siden det kanskje ikke finnes noe festbart materiale under.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.