Man kan jo dra og plukke og laste selv.
Men det er jo veldig praktisk å bare løfte røret, bestille og se på når kranen løfter av tingene der man peker.
Men jeg får hele tiden mistanken om at da passer de på å laste vekk skitvirket som har blitt liggende igjen, det som andre har vraket.
Nå sist sa jeg at virket skal være til å reise innervegger, så det må være rett.
"Må jeg komme og velge ut virket selv om jeg skal kunne bruke det, eller kan dere love å ikke plukke sammen annet enn hva dere ville valgt til eget hus?" spurte jeg småsur.
Nåja, ømsom vann ømsom vin også i denne virkesbunten !!! :@
Hva pleier dere andre å gjøre?
Hva skal man akseptere?
Men det er jo veldig praktisk å bare løfte røret, bestille og se på når kranen løfter av tingene der man peker.
Men jeg får hele tiden mistanken om at da passer de på å laste vekk skitvirket som har blitt liggende igjen, det som andre har vraket.
Nå sist sa jeg at virket skal være til å reise innervegger, så det må være rett.
"Må jeg komme og velge ut virket selv om jeg skal kunne bruke det, eller kan dere love å ikke plukke sammen annet enn hva dere ville valgt til eget hus?" spurte jeg småsur.
Nåja, ømsom vann ømsom vin også i denne virkesbunten !!! :@
Hva pleier dere andre å gjøre?
Hva skal man akseptere?
Bestiller alltid mer enn jeg trenger og plukker ut det som duger - Resten får de hente tilbake, rett og slett, vil de skrote det er det opp til dem... Jeg nekter å betale for skjevt virke like lite som jeg betaler for skadet platemateriale.
Hard men rettferdig, rett og slett. Tror det handler om å ha en god relasjon til sitt trelastlager i bunn og grunn.
Hard men rettferdig, rett og slett. Tror det handler om å ha en god relasjon til sitt trelastlager i bunn og grunn.
Det er jo katastrofe, det går ikke an å bruke til annet enn ved. Jeg er enig, man må plukke selv hvis det skal bli bra og uten altfor mye kvist. Jeg hadde dratt tilbake med det der med en gang og sagt at neste gang må det bli ordentlig, ellers får det være. Jeg har gjort lignende bestillinger og det har ikke vært noen problemer, tvert imot, veldig bra kvalitet. Jeg bestilte fra Beijerbygg. 700 kr for kjøringen uansett hvor mye man bestilte, det syntes jeg var billig.
Plukker alltid selv, det er helt håpløst hos jern/byggevarehandlere med liten omsetning på virket, omtrent en av ti er rett. OG IKKE NOK MED DET, det er rasktvokst sk-t som i prinsippet ikke veier noe.
Best er å kjøpe på en lokal sagbruk med eget sagbruk, 99% rett, tett, virke og bedre priser.
Best er å kjøpe på en lokal sagbruk med eget sagbruk, 99% rett, tett, virke og bedre priser.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 innlegg
Til mitt pågående utbygg/renovering har jeg kjøpt fra en litt mindre trelastlagring som bare kjøper norrlandsvirke, og J-evlig hvilket virke vi har fått også! 2"9 og 2"6 har vært så hardt at det knapt har gått å spikre i... Riktig fint altså! Og i går kom de og leverte rammeverket til terrassen, også det fra Norrland av typen 350-årig malmvirke... Riktige fine rette lekter og stolper,
Og ifølge han skal man ikke lytte til Martin Timells råd om å alltid ta det tyngste trykte virket, ifølge ham var det virket det mest porøse som har sugd til seg mest impregnering...
Så bor dere i GBG-området og vil ha skikkelig byggningsvirke fra Norrland til kommende bygge til bra pris, har jeg fått for meg iaf, så send en PM...
Og ifølge han skal man ikke lytte til Martin Timells råd om å alltid ta det tyngste trykte virket, ifølge ham var det virket det mest porøse som har sugd til seg mest impregnering...
Så bor dere i GBG-området og vil ha skikkelig byggningsvirke fra Norrland til kommende bygge til bra pris, har jeg fått for meg iaf, så send en PM...
Tre er et jævla dumt materiale å bygge med.....
Men tror de passer på å bli kvitt litt skit, og er det ikke bevisst tror jeg det blir så uansett.
Vet jo selv hvordan man har stått og valgt noen ganger og følt seg fornøyd for så å se på samme bordstump en uke senere.
Ikke alltid de er helt like nei.
Kommer jo selvsagt an på lagringen også, men uansett.
Synes den der planken var riktig så rett sammenlignet med en jeg fikk levert en gang. Dessverre ingen bilde av den.
Skulle jeg bygget noe større og det var mer nøye ville jeg nok ha forsøkt å finne en lokal personlighet akkurat som petersson79 har gjort.
Blir jo nesten tårevåt av å lese om 350 år gammelt kjernevirke.
Du burde ramme det inn og ha det på veggen i stedet d^_^b
Men tror de passer på å bli kvitt litt skit, og er det ikke bevisst tror jeg det blir så uansett.
Vet jo selv hvordan man har stått og valgt noen ganger og følt seg fornøyd for så å se på samme bordstump en uke senere.
Ikke alltid de er helt like nei.
Kommer jo selvsagt an på lagringen også, men uansett.
Synes den der planken var riktig så rett sammenlignet med en jeg fikk levert en gang. Dessverre ingen bilde av den.
Skulle jeg bygget noe større og det var mer nøye ville jeg nok ha forsøkt å finne en lokal personlighet akkurat som petersson79 har gjort.
Blir jo nesten tårevåt av å lese om 350 år gammelt kjernevirke.
Du burde ramme det inn og ha det på veggen i stedet d^_^b
Det føles som at dette er riktig vei.slacker skrev:Bestiller alltid mer enn jeg trenger og plukker ut det som duger - Resten får de hente tilbake rett og slett, vil de skrote det er det opp til dem... Jeg nekter å betale for skjevt treverk like lite som jeg betaler for skadet plate materiale.
Hard men rettferdig rett og slett. Tror det handler om å ha en god relasjon til sitt trelastlager i bunn og grunn.
Jeg har vært altfor snill hittil. :O
Man trenger ikke å være hard for å få returnere virke som er dårlig, det er bare å si ifra. De har jo også interesse av å gå til sine leverandører, så vent ikke for lenge.
350år... får man hogge urskog?
350år... får man hogge urskog?
Medlem
· Västra Götaland
· 766 innlegg
Jeg henter selv, har aldri fått bare rett og fint virke når jeg har bestilt og fått det levert hjem til tross for et godt forhold til byggevarehandelen.
Men jeg har returnert det som ikke kunne brukes, og det har aldri vært noe problem, men jeg har jo annet å gjøre enn å holde på å sende regelvirke fram og tilbake.
Men jeg har returnert det som ikke kunne brukes, og det har aldri vært noe problem, men jeg har jo annet å gjøre enn å holde på å sende regelvirke fram og tilbake.
Bilde på den øvre planken skal være slik, den er kroksaget. Et tre er ikke rett og for å få ut så mye som mulig fra stokken så kroksager man dem. Det vil si at man følger etter det krumme treet og kan på den måten få ut mer virke fra hver stokk.
Göran.W
Verktøyentusiast
· skåne Tomelilla
· 3 125 innlegg
Göran.W
Verktøyentusiast
- skåne Tomelilla
- 3.125 innlegg
Hånd plukker alltid selv så man får rette biter, noe som kan være et rent helv... å finne. Er det ikke kjempet viktig at det er helt rett pleier jeg å tilby dem halv pris for krokete biter så de slipper å lete halve dagen etter rette biter, og det pleier å fungere bra.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 innlegg
Alt virke sør for dalälven er drittvirke ifølge han jeg har kjøpt fra...