Hei, jeg leter etter et produktnavn.

På min praksis hadde vi en slags garntråd lignende, bare mye sterkere, vi kalte det for trekktråd og brukte det for å trekke gjennom kabler gjennom rør, for å være litt tydeligere så festet vi den i en eksisterende kabel, trakk gjennom og deretter festet kabelen til garnet og trakk gjennom den igjen.
Jeg har gått rundt og spurt etter trekktråd i flere forskjellige butikker, men ingen skjønner hva jeg mener og foreslår bare trekksfjærer.

Det er selvfølgelig at dette produktet brukes til noe annet enn å trekke kabler gjennom rør med, så kanskje noen av dere vet hva jeg mener.

Det ser ut som en svart rulle som er kanskje 15 cm høy med plast rundt der tråden ligger kveilet i, den er svart og er en form for veldig sterk tråd. Er det noen som kan hjelpe meg med hva det heter og hvor det finnes å kjøpe?

var det stål i tråden eller nylon? tenkte om det kunne vært najtråd ni brukte

kolvas skrev:
var det stål i tråden eller nylon? tenkte om det kunne vært najtråd dere brukte
Stål er det ikke og najtråd er det ikke heller, men så at elektroskandia solgte det som trekkesnor, her er et bilde http://www.elektroskandia.se/ebilder/06/small/e0663284.jpg

Trodde de ble solgt som noe annet siden de aldri hadde hørt om trekktråd på bauhaus og malmbergs, men kanskje bare er så at de ikke er så vanlig og selges ikke på noen andre steder enn grossister.

Det der ser ut som vanlig balasnøre, lantmännen har slikt.

Kan også kalles for hösnöre.

ens skrev:
Trodde de såldes som noe annet eftersom de aldri hadde hørt om dragtråd på bauhaus og malmbergs men kanskje bare er så at de ikke er så vanlig og selges ikke på noen andre steder enn grossister.
Malmbergs vet jeg ikke men på Bauhaus har de formodentlig ingen anelse om noe av det de selger, jeg har spurt etter piassavakvast men det visste selgeren ikke hva det var for noe :rolleyes:

Tror det korrekte navnet er filmgarn. Brukes flittig som trekketråd i markrør når man ikke legger i kabel direkte. Den hvite modellen er vanlig ved høybinding har jeg sett.

Du leter etter Televerkets "Bindgarn", se vedlagte bilde. Produseres av Poly Produkter AB (www.poly.se) under navnet "filmgarn" nå. Du finner det her, hvis du eller noen andre fortsatt leter.

Svart "Bindgarn" fra Televerket i plast, produsert av AB Poly Produkter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.