8.942 lest ·
37 svar
9k lest
37 svar
Dørkarm sveller etter montering?
Bygningsveteran
· Norrland
· 342 innlegg
3mm som du har nå burde funke fint! Okei herlig at de funket!
jo de burde funke ellers kan du jo forhåpentligvis justere de om de sveller noe mer. Kanskje best å avvente litt før du fuger karmen igjen i fall de skulle begynne å tulle igjen.
Det er ganske vanlig at man lydisolerer toalettet hvis det ligger i direkte tilknytning til et "sosialt rom" eller for den del en "stille" arbeidsplass.raveper skrev:
I dette tilfellet har vi kjørt med uisolert toalett i 5-6 år, og det er tydelig at noen gjester har valgt husets andre toalett som likevel er et godt stykke unna. Tenk deg selv å sitte og bæsje på et lite toalett som det ekker i 2-3 meter fra selskapet som sitter og småprater, alt som skiller er en tynn dør med ganske fritt luftstrøm. Visst går det, men er noen litt gassete eller dårlig i magen kan det lett tilby en litt ukomfortabel situasjon, man forstår hvorfor enkelte har valgt annet toalett
Ja, glassfiber er effektivt og det er meget mulig at det hadde vært nok. Men når det kommer til lydisolering så er det 2 faktorer man pleier å snakke om som avgjør, det er bølgedempende materiale og luftisolering. I vårt tilfelle har vi valgt å sette en sponfylt dør i karm med lister. Rundt døren har vi trykket inn gullfiber og til slutt for å få fin tetting på innsiden har vi satt Tec7 i stedet for lister som da også hjelper til med å stoppe luften.Demmpa skrev:
Resultatet er langt over forventet faktisk, lyden reduseres betydelig.
Vi har valgt å gjøre liknende på et par andre dører med for eksempel inn til vaskerommet.
Store ulempen er hvis døren trenger etterjustering, det viste seg å være ganske kjedelig, men nå tror jeg at vi er på vei til å få noe som skal holde lenge.
Har dørene trukket seg tilbake?B Byggmarodören skrev:Det ser ut som de dørene vi har kjøpt fra bauhaus. De er relativt tunge, så vi måtte justere til flere hengsler med hengsleretter for at de skulle henge rett etter montering, men siden da har det fungert bra i nesten to år.
Siden noen dager tilbake har i prinsippet alle dørene begynt å slå i kanten dog, så de ser ut til å ha svellet flere mm (på grunn av været?)
Kan det være kvaliteten på dørene? For jeg har samme dører som på bildet og dører jeg har hatt før i 50 år har jeg aldri opplevd noe lignende at dører sveller.B Byggmarodören skrev:
Klikk her for å svare