Renoverer deler av kjelleren der det er lavt under taket, knapt 220.

Dører og karmer finnes på lageret siden mange år, men tydeligvis var det ingen som reflekterte over takhøyden da disse ble bestilt. Det er 210 cm høye dører, noe som gjør at de vanlige dørkarmene jeg bruker ikke får plass under taklisten.

Hvordan jeg enn vrir og vender på dette, blir det en miffo-løsning, og jeg burde kjøpe nye dører og kappe av karmene. Men, det er ekte tredører, og det føles som sløsing med penger å kvitte seg med disse og kjøpe nye.

Det minst dårlige jeg kan tenke meg er å sette en planke over døren som går opp til taket. Som en 90 cm bred skurkloss omtrent..... Dørkarmer på sidene kobles til denne fra undersiden, og taklisten kobles til den på sidene.

Noen som har et annet forslag?

La taklisten gå over døren og støt de loddrette listene mot denne?

Kan man ikke rett og slett ta frem sirkelsagen og anlegget og kappe av 10 cm i nederkant på både dører og karmens sider?

Synes skurklossen høres ut som et ok alternativ.
Hvis du skal kappe dør og karm som pulpet foreslår, så kapp fra oversiden, ellers havner håndtaket for lavt.

Dørene har en ram rundt som jeg ikke vil kappe i av estetiske grunner.
en vanlig taklist dekker ikke glipen mellom karmen og taket.

Jeg får rett og slett gjøre en liten test og se hvordan det blir. Hadde vært fint om man kunne frese en profil på overliggeren så den ikke bare er glatt og kjedelig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.