M
Tidligere eiere har laget en døråpning i kjelleren i det jeg antar er en bærende vegg. Veggen er laget av betonghullstein og åpningen har vært der i noen år minst. Gulvet i overetasjen (enetasjes hus bygget i 1946) heller litt over denne døråpningen.

Er dette en tilstrekkelig avveksling eller bør jeg være bekymret? Bruker man flatjern slik som dette?

• Døråpning i kjeller med eksponert plattjern over rammen. Viser slitte betongvegger og et tak med trepanel.
nei det skal være vinkeljern

• Liker
Muuuuurtin
  • Laddar…
M
T tergo skrev:
nei det skal være vinkeljern
Sent svar fra min side, sorry, men hvordan bør jeg gå frem for å gjøre om dette? Det har jo satt seg så jeg må vel på en eller annen måte heve det noen millimeter og deretter veksle av korrekt.

Har ikke kunnet se om det går en bjelke som støtter seg over døråpningen, men håper ikke det. Men det at det bukter ned litt tyder vel kanskje på at det er en bjelke som ikke får støtte?

Ville gjette at det ligger en gulvbjelke rett over døren da det ligger en spikrad i taket der. Ser ut som at veggen over døren har begynt å sprekke litt.

M
Centano Centano skrev:
Skulle gjette at det ligger en gulvbjelke rett over døren da det ligger en spikrerad i taket der. Ser ut som at veggen over døren har begynt å sprekke litt.
Ja, kanskje. Men spikreraden sitter ved siden av åpningen på den andre siden av veggen. Og det er ganske mange kraftige spikrerader i taket så dette burde være en av mange bærende gulvbjelker. At en ligger over åpningen i hjertveggen kanskje ikke er så farlig, bortsett fra setninger da. Det ser likevel ut til å ha stoppet opp, har ikke vært noen endring på 6 måneder iallfall.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.