Hallå
Hva tror dere om bildet? Tenkte å åpne en dør der. Over vinduet sitter det bare noen plankebiter. Syllen over det. Har bygd på her så det er innendørs nå...
Føles litt rart at veggene bare kommer til å stå helt fritt når jeg åpner opp. Syllen binder vel i og for seg alt sammen.
Så hva tror dere, bare å åpne opp?
//Larsa
Hva tror dere om bildet? Tenkte å åpne en dør der. Over vinduet sitter det bare noen plankebiter. Syllen over det. Har bygd på her så det er innendørs nå...
Føles litt rart at veggene bare kommer til å stå helt fritt når jeg åpner opp. Syllen binder vel i og for seg alt sammen.
Så hva tror dere, bare å åpne opp?
//Larsa
Rent spontant ville jeg si at det bare er å kjøre på, men det kommer an på hvordan det ser ut over hullet. I hvilken retning går gulvbjelkene, hvordan er de festet til svillen? Noen stor last som kommer fra etasjen over? Prøv å beskrive litt mer og flere bilder så skal jeg svare.
Gulvåsene går tvers over svillen. Vet ikke hvordan de er festet, men antageligvis med masse smidd spiker (år 1907). Väggen ovenfor er en tidligere yttervegg av planke som står på svillen (spontet type 70x200, skråspikret med masse spiker).
Den originale grunnen var bygget på en stubbe (ca. 1m naturstein), når denne råtnet ble denne hullstensgrunn laget på denne veggen (øvrig grunn intakt).
Jeg har bygget ut huset og har festet en 45x220 i eksisterende svill, og fra denne går 45x195 gulvåser sittende i bjelkesko. Veggen er 4m og kobles til vinkelrette vegger i hver ende.
Den originale grunnen var bygget på en stubbe (ca. 1m naturstein), når denne råtnet ble denne hullstensgrunn laget på denne veggen (øvrig grunn intakt).
Jeg har bygget ut huset og har festet en 45x220 i eksisterende svill, og fra denne går 45x195 gulvåser sittende i bjelkesko. Veggen er 4m og kobles til vinkelrette vegger i hver ende.
Klikk her for å svare