Hei,
Vil bestille byggesett til en dobbeltgarasje og vet ikke om jeg skal bestille fra Lundqvist Trävaru AB eller Sorselestugan (20% redusert pris).
Er selv ikke så handy, men kan montere sammen hvis jeg får gode instruksjoner og så ferdige byggesett som mulig.
Tenker et dobbeltgarasje-byggesett med mål 7,5x8,5 og takregel for yttertak + to tak skyveporter med motor skal kjøpes separat.
Lurer på hvem som leverer bedre byggesett og er mer lønnsomt totalt sett.
Åpen for alle typer tips og triks
Takk
DN
Vil bestille byggesett til en dobbeltgarasje og vet ikke om jeg skal bestille fra Lundqvist Trävaru AB eller Sorselestugan (20% redusert pris).
Er selv ikke så handy, men kan montere sammen hvis jeg får gode instruksjoner og så ferdige byggesett som mulig.
Tenker et dobbeltgarasje-byggesett med mål 7,5x8,5 og takregel for yttertak + to tak skyveporter med motor skal kjøpes separat.
Lurer på hvem som leverer bedre byggesett og er mer lønnsomt totalt sett.
Åpen for alle typer tips og triks
Takk
DN
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Sjekk også Mellby Garasje og Lövångers Bygg. 7,5x8,5 tror jeg ikke er en optimal størrelse. Det blir unødvendig dypt og dyrere takkonstruksjon. Satse i stedet på 6x10 eller deromkring hvis tomten tillater det. Væggelementene pleier å være 1200 mm brede. Nøyaktighet, god tid og et bra vater, pleier å være de viktigste forutsetningene.
J justusandersson skrev:Kolla även Mellby Garage och Lövångers Bygg. 7,5x8,5 tror jag ikke er et optimalt mål. Det blir unødvendig dypt og dyrere takkonstruksjon. Satse i stedet på 6x10 eller deromkring om tomten tillater det. Veggelementene pleier å være 1200 mm brede. Nøyaktighet, godt med tid og et bra vater, pleier å være de viktigste forutsetningene.
Hei og takk for ditt svar!
Lurer på hvilken takhelling du synes er bra?
Jeg står mellom 22 og 27 grader helling og noen sier 22 g er kort og matcher ikke huset og 27 g ser mer større ut og matcher bedre med huset.
Takk!
//DN
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Fra teknisk synsvinkel er alltid større helling bedre, uavhengig av takmateriale. Skal man matche andre hus på tomten bør man velge så lik helling som mulig. Om 22 og 27 er dine alternativer ville jeg valgt 27 grader. Hvor ligger huset?
Lutning burde jo være litt etter snøklasse kan jeg synes, høyere lutning lenger nordover synes jeg føles riktig.
25 i vinkel har jeg valgt, og det funker bra. Taket på vedboden ble 14 (tidligere eier), og der samles løv og lignende på taket alltid... tror jeg hadde sluppet det om det var høyere vinkel.
Har ingen erfaring med dine leverandører dessverre, jeg pleier å kikke på konstruksjon og layout fra ulike leverandører og deretter plukke sammen noe selv med løsvirke, med litt modifikasjoner etter egen smak.
25 i vinkel har jeg valgt, og det funker bra. Taket på vedboden ble 14 (tidligere eier), og der samles løv og lignende på taket alltid... tror jeg hadde sluppet det om det var høyere vinkel.
Har ingen erfaring med dine leverandører dessverre, jeg pleier å kikke på konstruksjon og layout fra ulike leverandører og deretter plukke sammen noe selv med løsvirke, med litt modifikasjoner etter egen smak.
Adressen er Skänninge, Mjölby,J justusandersson skrev:
Gjerne forslag på Vegghøyde, 2,4 m, 2,5 ....
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Snøsone 2. Man reduserer snølasten (ved beregning) fra og med 30 grader. Ved 60 grader og mer regner man ikke med snølast. Egnet vegghøyde må vurderes med hensyn til garasjens bruk. Fra et konstruksjonssynspunkt er 45x145 mer enn tilstrekkelig. Tykkere stendere kan bli aktuelt hvis garasjen skal være mer enn sporadisk oppvarmet.
Kjenner flere som er superfornøyde med Lövångers. Når det gjelder størrelse ville jeg nok gått for typ 7,2 x 10,8 så man rommer arbeidsbenk samt et lagerrom bakerst. Egentlig er det nok tomten som bestemmer utformingen..D DN-Sweden skrev:Hei,
Vil bestille byggesett til en dobbeltgarasje og vet ikke om jeg skal bestille fra Lundqvist Trävaru AB eller Sorselestugan (20% redusert pris).
Er selv ikke så nevenyttig men kan montere sammen hvis jeg får gode instruksjoner og så ferdige byggesett som mulig.
Tenker et dobbeltgarasje byggesett med mål 7,5x8,5 og takregel for yttertak + to tak skyveport med motor skal kjøpe separat.
Lurer på hvem som leverer bedre byggesett og gunstigere på helheten.
Åpen for alle typer av tips og triks
Takk
DN
Lykke til!
Klikk her for å svare
