Hei!

Har et problem, har nesten bygd ferdig vår loftsetasje nå, har innredet den fra kaldloft til oppholdsrom (Gjort alt selv).

Problemet som jeg har er at det kan jo være passende med en trapp for å ta seg mellom etasjene.... :)
I huset finnes en nedmontert gammel trapp som forrige eier muligens hadde tenkt å bruke da han hadde bygd ferdig loftetasjen, noe han ikke rakk før han solgte stedet...

Nå har jeg kikket en del på denne fine gamle trappen, det er en høyresvingt L-trapp, dvs. akkurat som det skal være, men den ser ut til å være ca 1 dm for lav.

Hva gjør jeg nå da?

Skroter den og ringer noen til å bygge en ny for meg? Modifiserer den så den passer? Setter den opp likevel og får en minst sagt uvanlig avslutningstrinn? :)
Bygger en trapp selv og har den gamle å se på for å se hvordan alle delene skal se ut?

Hvordan ville dere gjort det?

Gratis er godt! Går det an å lage en pen murt platå eller lignende?

Ja, nettopp så ville jeg gjort, en lav platå som trappen står på. Smaken er som baken, men jeg ville nok forsøkt å ikke gjøre den for liten uten la den bre seg litt, spesielt under trappen om dette nå kommer være synlig.

Jo da, tanken på en murt plattform har slått oss også. Da det uansett skal støpes en ny plate med gulvvarme i den hallen der trappen skal stå. Det jeg ikke sikkert vet ennå er det eksakte målet på hvor langt trappen svinger ut, er det litt langt blir plattformen veldig smal hvis den ikke skal stikke ut i en døråpning, og det er jo ikke så vellykket...

/Zaphod

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.