Hei!

Jeg sitter og planlegger et nytt hus og har noen spørsmål som en vennlig sjel kanskje kan hjelpe meg med =).

Huset skal ha pulttak og det skal være skråtak inne i huset. Arkitekten har forberedt for 4 vertikale bjelker som kan hjelpe til med å holde opp limtredragere. Hvordan ville dere løst det? Jeg vurderer limtredragere som skjøtes oppe på de vertikale bjelkene. Er det noen som vet hvilke dimensjoner på limtredragerne som trengs?

Jeg har brukt diverse "verktøy" for å regne, men dette blir en spesialløsning som ikke helt går å regne på i gratisverktøyene.

Det kommer til å bli platetak og huset skal bygges i Kungälv.
Plantegning av et hus med mål på rommene, inkludert kjøkken, stue, bad og soverom. Viser plassering av møbler og teknisk informasjon.

Fasadetegningen stemmer ikke helt, men den gir et hum om takvinkelen.
Skisse av et moderne hus med pulpettak, store vinduer og balkong. Bygget er plassert på en helning, og strukturen er enkel og minimalistisk.

// Daniel

Jeg ville valgt en tynnere bjelke men høy så all isolasjon får plass. Typ 42x450mm (dette er bare en gjetning), man kan bestille slike med ferdig tapp eller lage tapp på stedet. Den støttende bjelken bør være tilstrekkelig bred samt skråhøvlet etter takhellingen for tilstrekkelig anleggsflate. Alt dette kan din leverandør av byggevarer bistå med og ta ansvar for beregningen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.