Jeg vil forlenge garasjegulvet mitt over denne gropen for å kunne løse vinterlagring av en bil. Bilen vil bli plassert vinkelrett mot trappen slik at det ene hjulet i prinsippet havner over gulvbrønnen på bilde 2, og det andre nesten på betongkanten.
Gropen er 2x2m, høyden rundt 150cm. Regner med en punktlast på 500kg per hjul.
Hadde tenkt meg en eller to søyler (veggen bak hyllen er ikke noe å skru i)
Hvordan ville dere dimensjonert søyler, bjelker og lekter? Vil jeg trenge limtre?