Hei
Jeg har tenkt å bygge en terrasse med målene 3*3,6 meter 100 cm over bakken og vil ha den støpt i betong.
Terrassen er ikke ment å skrus fast i huset, men bare stå nær (ca. 1mm). Kan noen gi råd om hvordan man skal dimensjonere tykkelsen på terrassen mot spennvidden mellom søylene?
Helst ville jeg ha bare 10 cm betong og 1,5 meter spennvidde mellom søylene, er det nok? Man kunne tenke seg å ha 20 cm tykkbetong ytterst på terrassen og deretter gjøre den tynnere midt på osv...
(Jeg har postet et lignende spørsmål under Terrasse og Uteplass)
Mvh
Mats