Hvordan beregner man tykkelsen på veier/tak samt hvor mye armering som kreves?
Utenfor veggene er det jord/leire (stabil) og betongen vil støpes direkte på dette (plastfolie mellom). "Taket" som også vil være gulv i neste plan, vil ha en panne på 400kg stående i det høyre hjørnet øverst. Taket/gulvet skal tåle en palltruck på 1000kg og ha en åpning (luke) i henhold til tegningen.
Noen som har peiling på dette og kan regne litt på det eller vet hvor man kan få det gjort?
Utenfor veggene er det jord/leire (stabil) og betongen vil støpes direkte på dette (plastfolie mellom). "Taket" som også vil være gulv i neste plan, vil ha en panne på 400kg stående i det høyre hjørnet øverst. Taket/gulvet skal tåle en palltruck på 1000kg og ha en åpning (luke) i henhold til tegningen.
Noen som har peiling på dette og kan regne litt på det eller vet hvor man kan få det gjort?
Kjøp ferdige filigranelementer så gjør leverandøren beregningen for deg. Ellers handler det om å beregne egenvekten av bygningen som havner ovenpå og sette inn punktlaster som du kan omdanne til utbredte laster, og så legger du til for midlertidige laster og sikkerhetsmarginer.
Det er et par sider, finnes kanskje noe program for det, vet ikke.
Forstår jo at dette kanskje ikke hjalp så mye, men du må ha lest litt matte for å finne ut av det. Gauss-elimineringen kommer vel til nytte!
Det er et par sider, finnes kanskje noe program for det, vet ikke.
Forstår jo at dette kanskje ikke hjalp så mye, men du må ha lest litt matte for å finne ut av det. Gauss-elimineringen kommer vel til nytte!
Dessverre akkurat mekanikkbøkene, avsnitt statikk.
Det er jo bare å følge det som kan hete, lastnedtelling.
Og som læreren min alltid sa, kommer man frem til at huset beveger seg, da har man trolig regnet feil et sted.
Det er jo bare å følge det som kan hete, lastnedtelling.
Og som læreren min alltid sa, kommer man frem til at huset beveger seg, da har man trolig regnet feil et sted.
Akkurat mitt mekanikkurs var "under utvikling" i noe moderniseringsformål mens vi leste det, jeg studerer kjemi, så litteraturen består av en perm med papirer men veldig underfundige overskrifter... Men jeg skal sjekke etter dine avsnitt 
Haha, eller så har man bygget jævlig feil
Haha, eller så har man bygget jævlig feil
Klikk her for å svare