Medlem
· östergötland
· 26 innlegg
Hei, jeg finner ikke dimensjonene på følgende i de tabellene jeg finner:
Takstolene vil være plassert med cc 1200mm, men det føles som om jeg burde ha noe i mellom slik at jeg kan spikre spiklekten hver 600mm. Altså annenhver takstol annenhver 45x195mm (?) regel, spørsmålet er nå hva denne regelen skal ha for dimensjon?
Ovenfor blir det en kaldloft som ikke kan innredes. Spennvidden er 5300mm.
/ Micke
Takstolene vil være plassert med cc 1200mm, men det føles som om jeg burde ha noe i mellom slik at jeg kan spikre spiklekten hver 600mm. Altså annenhver takstol annenhver 45x195mm (?) regel, spørsmålet er nå hva denne regelen skal ha for dimensjon?
Ovenfor blir det en kaldloft som ikke kan innredes. Spennvidden er 5300mm.
/ Micke
Medlem
· Västerbottens län
· 18 049 innlegg
Er man urolig kan man spikre en 45x45 mellom stolene som binder sammen glespanelen.
Protte
Protte
Medlem
· östergötland
· 26 innlegg
Det er på innsiden jeg tenker, det som blir innertaket.
Er det nok å i takstolene som sitter med cc1200, spikre glespanel (28x70mm) med cc300 mm og på det skru gips?
Henger ikke gipsen ned da? slik at det blir bølget?
Er det nok å i takstolene som sitter med cc1200, spikre glespanel (28x70mm) med cc300 mm og på det skru gips?
Henger ikke gipsen ned da? slik at det blir bølget?
Jeg ville foretrukket å legge et lag rupanel først slik at om ulykken er ute og noen trår feil oppe på loftet så slipper man å få foten rett ned gjennom gipstaket.micke berglund skrev:
Nei, det skal ikke henge ned hvis du spikrer 28x70 på cc300.micke berglund skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 049 innlegg
Jeg foretrekker å sette plywood også i taket, da kan man skru opp ting akkurat hvor som helst.
Protte
Protte
Medlem
· östergötland
· 26 innlegg
takk for alle svar, det var jo deilig å slippe både kostnad og arbeidsmomenter!
Klikk her for å svare