Heisann!
Jeg har skrevet om dette problemet i vindusforumet men håper på bedre lykke her.. Ikke meningen å spamme ☺

Jeg bruker for øyeblikket dekkbord av tre for å feste glasskassetter i uterommet mitt, men disse fungerer ikke bra og har begynt å råtne og sprekke.

Jeg er på jakt etter dekkbord i et materiale som er vedlikeholdsfritt og som tåler vann uten problemer (plast kanskje?). De nåværende har målene ca 10mm tykke, 100mm brede samt opptil 2000mm lange.. Så noe lignende hadde vært topp.

Jeg fant et firma langt sør (http://www.scandinavianplank.se/sida1.html)
Men disse blir veldig dyre å frakte til Dalarna 😕

Veldig takknemlig for tips om hva jeg kan bruke.. Jeg legger ved et bilde da de sier mye har jeg hørt ☺
Trekledning rundt vindusglass i en vinterhage, viser tegn på forvitring og sprekker, mulig slammet eller malt overflate, inneholder flere små spikerhull.

B
Kompositt terrassebord finnes vel hos alle byggevarehusene?

Kanskje en aluminiumsprofil?

@breakman javisst.. skal høre meg for.. de skulle jo helst være så tynne som mulig og komposit terrassebord pleier vel minst være 22mm? :/
@pelpet ja det hørtes jo ikke dumt ut.. men dyrt.. får tenke på den :)
takk for tipsene.. keep em coming

creepah skrev:
...
Jeg bruker for tiden dekkborder av tre for å holde fast glasskassetter i uterommet mitt, men disse fungerer ikke noe bra og har begynt å råtne og sprekke...
Sikker på at du ikke tuller?
Tre har jo fungert utmerket i tusenvis av år.
Om du ser deg rundt i det vakre landskapet ditt ser du vel nesten bare trehus?

Tre med litt overflatebehandling holder i hundre år, så ikke ødelegg huset med en masse plastlister!
Grunning med Jotuns Trebitt anbefales. Det er grunnet olje som ikke er vannbasert men ekte saker.
Mal deretter med maling som er beregnet for vinduer.

@knockonwood haha nei jeg tuller ikke.. det er dårlig med utskyvning (heter det så?) på taket.. så selv ved vertikal regn havner mye på disse plankene. en idé er jo å rive løs alt og olje og male men siden tilstanden har blitt såpass dårlig på enkelte steder føltes det mer fornuftig å kjøpe nytt.. og da passe på å handle noe som ikke råtner

Jeg kjente en overlege i Skene en gang, som bygde en fin villa. Vinduene var i teak, ikke i furu som alle vi andre har.

Tenk på teaktrelister! De råtner ikke, men koster en del. Ellers vet jeg at i England, der man ikke har så mye skog, gjør man mye lister og bord, for f.eks. underpanel og innertak, i plast. Men hva det heter og hvor man får tak i slikt vet jeg ikke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.