2.542 lest ·
3 svar
3k lest
3 svar
Dere erfarne! Ønsker rustikk overflate på pipe-Om pussmørtel C
Hei! Jeg låner min kjæres bruker..
Jeg holder på å pusse en skorstein og skal også pusse rundt kjøkkenovnen.
Jeg har tenkt meg en noe ujevn passe rustikk overflate. Men nå etter å ha pusset en del av skorsteinen med Pussmørtel C synes jeg overflaten er altfor jevn, ikke så kornete/sandaktig som jeg hadde tenkt meg. Overflaten er mer som om den er sparklet med vanlig veggsparkel. Typ.
Dette ble gjort i går kveld så det er ikke tørt ennå, og vi skal vanne puss en med en sprayflaske i noen dager.
Kommer overflaten til å bli mer kornete når pussen tørker på grunn av at væsken forsvinner?
/Charlotta
Jeg holder på å pusse en skorstein og skal også pusse rundt kjøkkenovnen.
Jeg har tenkt meg en noe ujevn passe rustikk overflate. Men nå etter å ha pusset en del av skorsteinen med Pussmørtel C synes jeg overflaten er altfor jevn, ikke så kornete/sandaktig som jeg hadde tenkt meg. Overflaten er mer som om den er sparklet med vanlig veggsparkel. Typ.
Dette ble gjort i går kveld så det er ikke tørt ennå, og vi skal vanne puss en med en sprayflaske i noen dager.
Kommer overflaten til å bli mer kornete når pussen tørker på grunn av at væsken forsvinner?
/Charlotta
Er det 0-1 eller 0-3mm du har brukt? Man pleier når man vil ha rustikk følelse å bruke 0-3 og glatte til det verste, så tar man en grov pensel/murkost og pensler til overflaten (obs, før det har tørket).
0-1 eller 0-3 er veeeldig avansert for meg. Vet ikke i det hele tatt hva det handler om :x
På en del av overflaten ruget jeg opp den med en liten smørkniv da jeg begynte å innse at overflaten blir altfor jevn. Og den delen ser ut som jeg hadde tenkt meg. Visste ikke at det fantes spesielle verktøy for dette!
Men da kan vi jo bare pusse over den jevne overflaten igjen og sørge for at den ruges opp..........?
På en del av overflaten ruget jeg opp den med en liten smørkniv da jeg begynte å innse at overflaten blir altfor jevn. Og den delen ser ut som jeg hadde tenkt meg. Visste ikke at det fantes spesielle verktøy for dette!
Men da kan vi jo bare pusse over den jevne overflaten igjen og sørge for at den ruges opp..........?
Eller så gjør du som jeg gjorde etter å ha pusset og sparklet min murstock. Jeg kjøpte hvit sand og blandet i malingen som jeg malte den med, det ga en meget pen overflate som ser ut nøyaktig som puss.
Klikk her for å svare