18.133 lest ·
22 svar
18k lest
22 svar
Den nye trappen fryser i stykker!
Nei, ingen spesiell drenering rundt trappen. Trappen er bygget med murede lecablokker på en støpt såle, uten armering. Men rundt trappen ble det ikke gjort noen spesiell drenering. Det er lagt ny steingang, med først fiberduk og deretter sand som ble pakket, og deretter nye betongstein i et pent mønster.
Burde det vært noen drenering rundt trappen?
peternicklas
Utestengt
· halland
· 4 463 innlegg
peternicklas
Utestengt
- halland
- 4.463 innlegg
Jeg ville nok lagt drenering rundt trappen fra starten. Vann har en god evne til å kunne "klatre" kapillærvirkning.ToryKulan skrev:Nei, ingen spesiell drenering rundt trappen. Trappen er bygd med murt lecablokk på en støpt såle, uten armering. Men rundt trappen ble det ikke gjort noen spesiell drenering. Det er lagt ny steingang, først med fiberduk og deretter sand som ble pakket, og så ny betongstein i et pent mønster.
Har vært på Hem och Villamässan i dag. Litt kjedelig som vanlig, men det var en som solgte dette produktet http://duracoat.se/info/132/DuraTrapp
Tror dere at det kunne vært en mulig måte å reparere trappen på? Da tenker jeg at man bare banker bort den gamle pussen og sparkler sidene med denne tokomponentsparkelen og legger i steinen i den sparkelen.
Vi har jo fortsatt ikke kontaktet den som utførte jobben og reklamert for skaden, men det kan være greit å selv ha noen mening om hvordan skaden skal fikses når vi tar opp diskusjonen.
Tror dere at det kunne vært en mulig måte å reparere trappen på? Da tenker jeg at man bare banker bort den gamle pussen og sparkler sidene med denne tokomponentsparkelen og legger i steinen i den sparkelen.
Vi har jo fortsatt ikke kontaktet den som utførte jobben og reklamert for skaden, men det kan være greit å selv ha noen mening om hvordan skaden skal fikses når vi tar opp diskusjonen.
Man kan ikke bygge en trapp i Leca, den suger til seg vann som en svamp. En trapp skal forsterkes og støpes i en meget sterk mørtel. Tidligere het det klasse A mørtel, men jeg tror det er et nytt klassifiseringssystem nå. En skikkelig forsterket (jern minst 5 cm innenfor betongoverflaten) trapp tåler å saltes hele vinteren. Ellers ville man jo ikke kunne salte broer. Reklamer på trappen, det er en oppkonstruert løsning. Vil du ha mer bakgrunnsstoff, lån hus ama på biblioteket og les deg opp på hvordan en trapp skal konstrueres (noe som egentlig ikke er din oppgave siden du har kjøpt den tjenesten).ToryKulan skrev:Har vært på Hem och Villamässan i dag. Litt kjedelig som vanlig, men det var en som solgte dette produktet [lenke] Tror dere dette kunne vært en mulig måte å reparere trappen på? Da tenker jeg at man bare banker bort den gamle pussen og sparkler sidene med dette tokokomponentssparklet og legger i steinen i sparklet.
Nå har vi jo fortsatt ikke kontaktet den som utførte jobben og reklamert på skaden, men det kan være greit å selv ha en mening om hvordan skaden skal fikses når vi tar opp diskusjonen.
Snikk-snakk. Klart man kan bygge en trapp i leca.
Klikk her for å svare