K
Jeg vet at det er et uttjatet tema men man blir jo litt nojjig.

"Bilhandlarpaneler" limt på sponplate (trolig 1978, muligens tidligst 1975) med dette limet, kan det finnes asbest i? Jeg ville gjettet på kontaktlim.

Spånskiveplate med brunt, krakelert limspekk på overflaten, antakelig fra bilforhandlerpaneler fra 1970-tallet.
Limstriper på lysegul overflate med kant av sponplate, muligens fra bilpanel limt på 70-tallet, mistenkes for å kunne inneholde asbest.
Limspor på en spånskiveplate, brukt til å feste "bilhandlarpaneler", med spørsmål om mulig asbestinnhold fra 1970-tallet.
 
S
sikkert kontaktlim.
 
K
Takk for svar! Noen flere som vil uttale seg?
 
Enig, det finnes jo ingen tegn på at det skulle være asbest.
 
Selv om det egentlig ikke spiller noen rolle.........selv om det ER asbest i limet så vil det ikke avgi noe uansett. Ikke mer enn det allerede finnes normale mengder asbest i luften uansett. Tro det eller ei, men alle filtrerer asbest hver dag.............veldig små mengder, men likevel.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.