Hei, (Ja, det er bra at man aldri har utgitt seg for å være snekker) For her kommer et spørsmål som sannsynligvis er dumt. (men jeg må i alle fall utelukke muligheten)

Skal flytte en isolert bod, og den må demonteres av praktiske årsaker. (veibredde 3m og sånn er det)

Har nå avtalt med en snekker om å montere ned hytta og sette den opp. (Laftet 45mm planker) Og isolert med panel på innsiden. Spørsmål: Kan det gå (etter at taket er demontert) å kappe ved hvert hjørne med en motorsag, og lage fire vegger som så settes opp av snekkeren? Dette for å slippe å ta fra hverandre panel, isolasjon osv. i f.eks. veggene. (Har ikke spurt snekkeren ennå i frykt for "en god latter") Jeg tar heller et ekstra utenpåliggende bord i samme farge, i stedet for å måtte rive fra hverandre hytta i atomer. Takknemlig for svar.. (ingen hån eller sarkasme takk :-) )

Det høres jo jækla smart ut!

Kapp diagonalt i hjørnene.
Deretter stiller du opp veggene på det nye stedet, med en centimeterbred spalte, og fyller spalten med fugeskum.
Klart!

Det burde jo kunne funke, jeg ser ikke noen større problemer.
Men knuttømret? Knutene blir vel bare ved til kaffen selvsagt,
og det dekker du med knutebord.

Og for å klare veibredden på tre meter kanskje det holder å dele i to diagonalt liggende hjørner.

Interessant prosjekt. Ovenstående er jo bare spekulasjoner selvsagt... :)

Du må rapportere hvordan det går. Med bilder!

• Liker
Karl-Jonas
  • Laddar…
Riktig takknemlig Herre: Forumgud....Nå gjenstår det bare å finne ut hvordan man skal dele taket og ev teknikken med å løfte "ombord" eller av det. (må nok leie noe løfteverktøy el lignende)
Du kan gi Deg på at Karl-Jonas kommer til å sende bilder til Deg :-)
Enda en gang Tusen takk for Ditt svar (sånne som Du skaper takknemlige nybegynnere i forumet)

Jeg antar/håper at det ikke er strøm trukket i friggeboden. Kan bli litt uventet skjøtearbeid i så fall... :eek:

Jorasatt,,,,det finnes el innlagt....Regner kaldt med at svigerfar tar de bitene med skjøting etc.

Karl-Jonas skrev:
Riktig takknemlig Herr: Forumgud....Nå gjenstår bare å klure ut hvordan man skal kløyve taket og ev teknikken mad å løfte "ombord" eller av det. (får nok leie noen løfteverktøy eller lignende)
Du kan gi Deg på at Karl-Jonas kommer til å sende bilder til Deg :-)
Enda en gang Tusen takk for Ditt svar (slike som Du skaper takknemlige nybegynnere i forumet)
Vent med takknemligheten til skuta er i havn :rolleyes:

Og forresten, hvordan gjør du med gulvet confused.gif

Karl-Jonas skrev:
Regner kaldt med at svigerfar tar de delene med skjøting osv.
Håper du sjekker med ham før. Jeg kan tenke meg en eller annen svigerfar som ville blitt litt sur hvis han fikk i oppgave å montere tilbake strømmen som var "demontert" med motorsag...

I kveld skal vi se litt på hvordan ledninger og annet går,,,,kommer tilbake med "vilda vrål" om hvordan en novis tenker samt jobber. Dette skal f-n i havn....:-)

Kapler nok gulvet og så får det bli en pen dekklist over det kappede stedet om nødvendig. (Bra at dere er med i tide, føles som at man skriver litt historie....Dette siden Jabo-stugan som bygget den, aldri hadde "tenkt på saken:-) )

Tigersag bør jo være et smartere valg....

Sent from my GT-I8150 using Byggahus

Ta ned taket montere ned gavlene en bit og sett boden på siden, en friggebod er vel ca 2-2.10 høy ved takfoten.
Du vil trenge en lastebil med skikkelig kran.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.