Hei,

Har støtt på problemer i kjøkkenrenoveringen. Fronten til oppvaskmaskinen får ikke plass hvis dekkesiden er på plass, det er drøyt 1 cm for trangt. Jeg kan ikke flytte høyskapet mer til høyre (tror jeg), det er en gipsvegg der el og vann går.

Alternativet jeg kommer på er å kappe der hvor dørfronten slutter, for det er plass der oppe, eller vil det se rart ut? Noen som har andre forslag?

• Innebygd kjøkkenskap med plass til oppvaskmaskin, fremhevet med en blå linje for å indikere hvor modifikasjoner kan være nødvendige.
  • Åpen plassert diskmaskin med hylleplass til venstre, to runde hull i veggen, synlige kabler, og høyskap på høyre side i et kjøkken.
Underskapene skulle trenges å flyttes til venstre.
Når målene mellom venstre og høyre vegg ble tatt, hvilke høyder ble det målt på?
Det er nemlig sjelden vegger er helt loddrette uten at det kan slå på drøyt 1 cm.

P
S Simon Sundberg1 skrev:
Hei,

Har støtt på problemer i kjøkkenrenoveringen. Fronten til oppvaskmaskinen får ikke plass hvis dekningssiden er på plass, det er omtrent 1 cm for trangt. Jeg kan ikke flytte høyskapet mer til høyre (tror jeg) det er en gipsvegg der strøm og vann går.

Alternativet jeg kommer på er å kappe der dørfronten slutter fordi det øverst er det rom, eller vil det se rart ut? Noen som har andre forslag?
Man kapper aldri i fronter ser ikke problemet med å flytte dekningssiden mer til høyre det ser jo ut til å være plass?

Demmpa Demmpa skrev:
Underskapene måtte flyttes til venstre.
Når målene mellom venstre og høyre vegg ble tatt, hvilke høyder ble det målt på?
Det er nemlig sjelden at vegger er helt loddrette, uten at det kan slå på drøyt 1 cm.
Går ikke an å flytte underskapene mer til venstre, de sitter allerede så langt inn som det går mot veggen til venstre. Det ble målt oppå forrige skapstammer så det er nok mye riktig som du sier at veggen må ha diffet fra der jeg målte.

Sist redigert:
Rejäl skrev:
Man kapper aldri i fronter ser ikke problemet med å flytte dekningsiden mer til høyre det ser jo ut til å være plass?
Mener ikke å kappe i selve fronten men kappe dekningssiden der fronten slutter så man i det minste har dekningside for det man vil dekke (dvs det hvite høyskapet).

Var kanskje et dårlig bilde, til høyre har jeg stilt dekkplaten foran høyskapet og i midten er oppvaskmaskinen. Til høyre for høyskapet er det en vegg så det går ikke å flytte den mer til høyre.

P
S Simon Sundberg1 skrev:
Mener ikke å kappe i selve fronten men kappe dekkesiden der fronten slutter så man ihvertfall har dekkeside for det man vil dekke (altså det hvite høyskapet).

Var kanskje et dårlig bilde, til høyre har jeg stilt dekkplaten foran høyskapet og i midten er oppvaskmaskinen. Til høyre for høyskapet er det en vegg så det går ikke å flytte det mer til høyre.
Kan du ikke fjerne overflaten på veggen slik at du kan forskyve alt til høyre?

Holder med @Rejäl rørene etc som går i boksen til høyre om høyskapet trenger ikke gå i en boks, men det er nok at det er en passiv som skjuler det hele.

Rejäl skrev:
Kan du ikke ta bort overflaten på veggen så du kan forskyve alt til høyre?
Tenk å ha en naken vegg på venstre side eller flytte veggen til høyre? Man kunne vel om man kuttet gipsen på venstre side, så får jeg 13mm som jeg trenger. At det ikke er noe gips der gjør jo ingenting da høyskapet uansett vil dekke det, da kan man feste høyskapet direkte i stenderne i stedet. Her ser man litt mer av veggen.

• Hvit vegg under renovering med eksponerte rør og elektriske ledninger, delvis uten gips, med gulvmonterte elementer og uferdig gulv.
  • Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Jeg skulle tatt bort gipset så alle modulene får plass for det er jo ikke noe som synes etterpå..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.