Har lett etter svar på spørsmålet mitt gjennom utallige tråder her, men uten hell.
Et hus bygd i -95, hvor dampsperren er plassert som følger:

13mm gips + 145mm isolasjon mellom 45x145 stendere + diffusjonssperre 0,2mm + 45mm isolasjon + 9mm gnu plate + 80 mm mineralull...

Dette tyder på at den sitter for langt ut i veggen? Noen jeg har snakket med sier at man gjorde det slik før og at det har fungert. Min intensjon er å rive ned gipsen innenfra og utbedre dette, hva tenker dere?

H
Forstår ikke hvordan du skal kunne utbedre dette innenfra? forklar eller er det jeg som tenker feil?

Gjennom å ta ned gipsen bort med isolasjonen skjære ned diffusjonssperren. I med ny isolasjon, på med ny diffusjonssperre. Regle 45x45 og så ny gips.
Man må antagelig ta bort litt gips i innertaket så man får tak i diffusjonssperren fra taket så man kan møte disse.

H
da er jeg med deg.

oppfattet de som at du skulle ta ned gipsen på men plasten og ditt med gips igjen.
du kan jo alltid lage et hull på et sted helt inn til bef. plasten og kjenne med hånden om den er fuktig

Ja, de har jeg gjort men ingen indikasjon på fukt. Men så er spørsmålet om det har kommet et annet sted etc etc. Derfor lurer jeg på om noen andre har erfaring med denne konstruksjonen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.