Har et 1,5-etasjes hus fra -73 der jeg tror det kun er dampsperre i første etasjes vegger, i etasjeskillet mellom etasjene (gjennomtråkkbeskyttelse?) samt evt. i taket på andre etasje, men er skeptisk. Detaljplanen definerer overetasjen som loft, selv om den (og alle naboenes hus) er innredet siden de ble bygget. Jeg har ikke sett noe som tyder på at det er dampsperre i veggene på andre etasje, det virker kun å være stamme med en tykkere trefiberplate som fungerer som isolasjon. I kneveggene mot disse platene er det isolasjon med papp ca 4-5 cm tykt.
Nå skal vi bygge en større kvist samt innrede en av kneveggene til bad (og forhåpentligvis badstue i den). Jeg heller mot å ikke ha noen dampsperre i de nye delene, hva sier dere om det?
Om vi oppdager når vi starter med kvisten at det er plast, monterer vi inn det også såklart, og i baderomsytterveggen dampbrems, men skal man også gjøre det på skråtaket i baderommet? Skal vi ha dampbremsen også ved badstuen (mot yttervegg)?
Under det nye badet er det et eksisterende bad, setter ikke da fukt seg mellom taket og tetningslaget på det nye badets gulv?
Alle husets vinduer er nye 3-lags samt nyinstallert FTX.