Har montert dampsperre i taket. Men leser nå at man ikke skal teipe uten å feste en lekt utenpå. Enkelt sagt må ikke teipen ligge i spenning.

Skal duken legges langs med hanebjelken eller på tvers, slik jeg har gjort?

Hvordan gjør jeg det? Hvordan gjør man det?
Vil bli satt med avstand på cc 300

Takstoler 1200cc

Takk!

• Ångbroms montert i tak, med INTELLO PLUS merking, festet på tvers av hanebjelken. Pakker med isolasjon og verktøy kan sees i rommet.
surris
W Wallawhoa skrev:
Har montert dampsperre i taket. Men leser nå at man ikke skal teipe uten å feste en lekt utenpå. Helt enkelt skal ikke teipen ligge i spenning.

Skal duken legges langs med bjelken eller på tvers slik jeg har gjort?

Hva gjør jeg? Hvordan gjør man?
Det kommer til å være spredte lekter med cc 300

Takstoler 1200cc

Takk!
Hvor leser du det? Klart du kan teipe, enten det eller klemme fast skjøtene. Siden du setter spredte lekter etterpå så vil det ikke ligge i spenning.

surris surris skrev:
Hvor leser du det? Klart du kan tape, enten det eller klemme fast skjøtene. Siden du setter spredt så vil det ikke ligge under spenning.
Takk for svar! Det står at lekter/stendere skal settes for at ikke vekt skal legges på tapen.

Men jeg antar at vekten ikke blir så stor med 300mm løsull, og 230mm mellom de spredte (cc300)

Er dette greit?

Den grønne tapen er takstolene

• Innvendig oppussingsprosjekt med isolasjon og grønn tape på takstolene. Byggematerialer og trestykker er stablet langs veggen.
  • Liker
multix
  • Laddar…
surris
Ja det er greit.

P
W Wallawhoa skrev:
Takk for svar! Det står at reglar/lekt skal settes for å ikke legge tyngde på teipstrimmelen.

Men jeg antar at tyngden ikke blir så stor med 300mm løsull, og 230mm mellom bjelkene (cc300)

Er dette greit?

Den grønne teipen er takstolene
Ser veldig profesjonelt ut, pent jobbet..

Rejäl skrev:
Ser veldig profesjonelt ut, pent jobbet..
Takk! Håper du ikke var ironisk! 🤔

Det svarte er altså skjøten på duken

P
W Wallawhoa skrev:
Takk! Håper du ikke var ironisk! 🤔

Det svarte er altså skjøten på duken
Nei det ser kjempebra ut..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.