Jeg jakter også på billig laminatgulv. Men siden vi har hund blir det jo ganske mye slitasje på gulvet.
Hva synes dere om IKEA:s laminatgulv?
Kunne det holde ett år eller to (lenger enn det har vi ikke tenkt å bo der... ;) ) med vovve klør og alt ??

Det er jo i alle fall billig ;D....
/ Louise

Ifølge selgeren jeg snakket med i dag, er et laminatgulv mer slitesterkt enn et ekte parkettgulv.

Laminatgulvet er jo et mye bedre gulv. Tekniskt sett.
Det er på det estetiske planet at en parkett kan vinne.
Men faktum er at laminat passer fint med gulvvarme i og med at det ikke sprekker, og leder varme bedre.
Det blir koselig med gulvvarme, men det ser ikke ut som en oljet eikeparkett. :)

Ja, det finnes fordeler og ulemper med alt tydeligvis. Vi har askparkett i stue, gang og kjøkken. (gulvet går fra rom til rom) Laminat har vi tenkt på men kom fram til parkett uansett for at man skal kunne slipe det i fremtiden om det blir altfor slitt. Parkett i kjøkken er kanskje ikke det aller smarteste. Men klinker har vi så mye av i huset og parkett blir sikkert like skadet av søl som laminat (??)

C -> du sier at dere har så mye klinkers i huset....
Hvor foruten bad og vaskerom og kanskje inngang har dere det?

Vi kommer til å ha klinkers på hele første etasje, også stuen.

Ærlig talt angående begynnelsen på dette innlegget. Har IKEA clickgulv? Kjøpte gulv fra Ikea for en tid siden og så bare limgulv. Fungerte bra. Fant bare to "plank" på 16 kvm som var defekte. Naturligvis finner man disse defektene dagen etter når limet har tørket fordi det er så lett å legge. :-/
Så Byggmaxclick for en stund siden. Virkelig billig, men holder virkelig den lille grunne klakken gulvet på plass. De dyrere har vel klart mer markert klakk?! Rett meg hvis jeg tar feil. :)

Sweli skrev:
C -> du sier at dere har så mye klinkers i huset....
Hvor, forutenom bad og vaskerom og kanskje entré har dere det?
Bad, toalett, vaskerom, entré. Også på toalettet oppe kommer vi til å ha klinker. Og en liten flekk foran peisen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.