Hei!
Jeg vil kjøpe et par plater av nedenstående type. Den trenger ikke å tåle konstant fukt, men den skal kunne sparkles, være lett, stiv og like tykk som denne (4-5cm). (Nedenstående modell har en bred kjerne av cellplast og skall av glassfiber og sement). Finnes det alternative produkter på markedet med en bedre pris?

En person monterer store byggeplater med kjerne av cellplast og ytre lag av glassfiber og sement i et rom. Plater er rundt 4-5 cm tykke.

Lagvis oppbygd Jackoboard våtromsplate med glassfiber og sement, tykkelse 50mm, bredde 600mm, lengde 2500mm. Pris 748 kr per stykk.

Hei,

Bauhaus har et billigere alternativ som heter Ultrament. Samme type plate men billigere enn f.eks. Jackon/Lux. Dog virker det som den ikke finnes som hel plate, så man må skjøte den.

• Liker
Dracula
  • Laddar…
Spontant tenker jeg at man kan lage egne... Eller lime kaklet på cellplast i stedet...
Er det lignende som bildet du tenkte å lage?

Bruker man sanne plater for å bygge opp "innervegger" på et bad?
For eksempel for å flislegge en veggskjerm mot en dusj?

Er bildet oven frittstående vegger for et dusjhjørne? Ingen stendere eller annet for å få det stabilt?

Er nysgjerrig for vil bygge noe lignende i fremtiden, og så avslutte med en glassdør mellom dem i åpningen, og for det ser jo virkelig bra ut på bildet, men forstår ikke hvordan det holder.

A Alexn72 skrev:
Spontant tenker jeg at man kan lage egne... Eller lime flisen på cellplast istedenfor...
Er det lignende som bildet du tenkte å gjøre?
Det er sant, man kan kjøpe stiv EPS og armere selv. Alternativt bare flislegge på, jeg tror det går det også.

A ajn82 skrev:
Er bildet oven frittstående vegger til et dusjhjørne? Ingen stendere eller annet for å få det stabilt?

Er nysgjerrig for vil bygge noe lignende i fremtiden, og så avslutte med en glassdør mellom dem i åpningen, og for det ser jo virkelig bra ut på bildet, men forstår ikke hvordan det holder
Ja og nei. Veggene kan ikke bare festes som bildet viser, de må ha en annen tilknyttende konstruksjon som støtter. Her ser du sluttresultatet. Jeg som er trær maker så disse våtromsplatene da de kom på markedet for 16-17(?) år siden, men har aldri jobbet med dem selv. I mitt tilfelle skal jeg ikke jobbe på badet men bygge en annen greie. Med tanke på hvor dyre disse platene er, kan man tenke på om ikke en vegg med stendere likevel er bedre, og enklere.
En kvinne står i en dusj i et baderom med lyse fliser. Våtromsplater omslutter dusjen. Hun holder et grønt håndkle rundt seg. En plante kan ses i hjørnet.

A Alexn72 skrev:
Spontant tenker jeg at man kan lage egne... Eller lime flisen på cellplast i stedet...
Er det liknende som bildet du tenkte å gjøre?
ja kanskje. Jeg skal ikke flislegge, bare få en overflate og så male. Dog vil jeg ha denne sementerte overflaten for å få bedre holdbarhet. Sparkel duger ikke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.