MartinH skrev:
Hei,

Angående HH Celcons produkter: Jeg snakket med vår tidligere entreprenør som bygde vårt Ytonghus i 2003 og som nå på grunn av Ytongs "problemer" bygger i HHs produkter. Hans mening er at Ytongs elementer er bedre da de er av litt høyere kvalitet (hardheten i materialet), noe som gjør at når man setter elementene så sprekker disse ikke like lett i bunnen som HHs gjør. Men som han sa - "Det finnes jo reparasjonsbruk" :-)
Ha'ru noen kule bilder av byggeprosjektet ditt som du kan dele på byggahus.se?? Det hadde vært gøy å se.
 
Ikke alle som har en privatsekretær ;)

Stiligere enn noen gang - så faktisk dette på en tråd som hette hjemmesider....Det ble ikke steinvegger innendørs?

Hva kostet den delen som gjelder Ytong helvegger? Skulle sette pris på en prisindikasjon for materiale/montering/puss.

Jeg synes at Dorocells løsning virker genial, men den har ikke samme brannegenskaper som Celcon/Ytong.
 
Hei igjen.

Jeg kan dessverre ikke fortelle deg hva vi måtte betale for kun Ytongen. Vi kjøpte en ferdig byggesett fra Örementhus og vi fikk ikke spesifisert hva kostnaden for yttervegger osv. var. Det jeg KAN fortelle er at elementene ble satt på plass over ca. 2 dager med 3 manns arbeidsstyrke + en kranbilfører med tilhørende bil. Vi snakker altså om knapt 80 arbeidstimer med ytterveggene. Kostnad for dette bør vel ligge rundt 30-35000 SEKiner. Pussen ligger på rundt 30000 SEKiner ekskludert arbeid.

/Martin
 
Det finnes ytterligere et interessant byggsystem Palikka.
Informasjon finnes her. http://www.palikka.fi/

Arkitekten Paul Ross bruker dette i mange av sine ekstreme byggverk.
 
MartinH skrev:
Hei igjen.

Jeg kan dessverre ikke fortelle deg hva vi måtte betale for kun Ytongen. vi kjøpte en ferdig byggesett fra Örementhus og vi fikk ikke spesifisert hva kostnaden for yttervegger osv var. Det jeg KAN fortelle er at elementene ble satt på plass i løpet av ca. 2 dager med 3 manns byggegruppe + en kranbilsjåfør med tilhørende bil. Vi snakker altså om knapt 80 mantimers arbeid med ytterveggene. Kostnad for dette bør vel ligge rundt 30-35000 SEKiner. Pussen ligger på rundt 30000 SEKiner ekskludert arbeid.

/Martin
Respekterer det, kan du avsløre hva huset kostet generelt da? Jeg er ute etter prisindikasjoner av tilsvarende hus regnet på pris/kvm. Dere burde i produksjonskalkylen fått en del spesifisert. Takk for alt du ønsker å dele. Jeg sitter i diskusjon med arkitekt og huset skal bli ca. 270 kvm 1 plan + garasje så det er en del penger som skal brukes. Derav alle tankene på dette forumet. Dere har jo bygget i Skåne der det virker å være mer regel enn unntak med fine steinhus. Örementhus virker dog ikke så langt nord som Östergötland og jeg ønsker å kjøre i egen regi.
 
En ulempe med Dorocell og Palikkas system er at man da ikke lenger får en diffusjonsåpen vegg, noe som jo noen ganger fremheves som en fordel med steinhus.
 
hasse_f skrev:
En ulempe med Dorocell og Palikkas system er at man da ikke lenger får en diffusjonsåpen vegg, noe som jo av og til framheves som en fordel med murhus.
Hasse, du har rett. Det er en stor ulempe. Har snakket med en ekspert på området. Han foreslo sterkt Celcon da man må gjøre så mye etterarbeid på Dorocells innervegger. På Celcon pusser man bare, men på Dorocells må man jo også sette opp spont eller gips, så det koster mer enn det smaker kanskje i slutten likevel. Har nå bestemt meg for Celcon veggelementer så man slipper alle tunge løft. Man kan tydeligvis få et helt hus med tak på innen en uke vha kran, så det virker som den beste løsningen. Deretter blir det en ren glede å trekke strøm, sette opp bilder og hyller i det myke materialet. Dorocell er jo steinhardt innenfor plasten.
Her er en bra huslink som viser i detalj hvordan det funker.....hem.bredband.net/marhof

Pent hus!
 
Hello all Y-tong elskere. Til tross for konkursen i januar fortsetter de å levere. Kommer nok til å gjøre det i fremtiden også, og det er jo bra slik at det finnes litt prispress mellom Celcon og Y-tong. Alt ifølge initierte kilder.
 
Er en rekonstruksjon ferdig eller er det konkursboet som jobber videre? Er de til å stole på?
Er det sånn at de bare leverer allerede mottatte ordrer eller tar de imot nye også?
 
Kan ikke tenke meg at rekonstruksjonen er klar. Det pleier å ta tid. De har sagt til vår arkitekt at de jobber videre som vanlig, men jeg ville vært veldig på vakt, man vil jo ikke binde opp et bygge på gjenstander som ikke kommer. Forskuddsbetaling er out of the question i alle fall.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.