Er det noen som har bygget med HH Celcon lettbetong. Erfaringer mottas med takk.
 
Jeg er selv svært interessert i Celcon's produkter for vårt kommende husbygge. Det er veldig likt det Ytong har, men de tilbyr en rekke fordeler sammenlignet med Ytong.

De har "bærehåndtak" i steinen. Jeg har prøveløft Ytongstein og Celcon stein. For en forskjell det er for kroppen å bære den sistnevnte. Du sparer ryggen!

Så synes jeg deres konsept med takelementer er suveren.

Har du lest Thomas Lövskogs side, der han beskriver sitt husbygge? Han sier at H+H Celcon er svært interessant for hans neste husbygge.

Her er adressen:

http://husbygget.lovskog.com/
 
Enig, det finnes synergier. Men det finnes en bekymring, og det er logistikk. Celcon produserer nå i Tyskland og de sender lastebiler uten kran, noe som er slitsomt. Ytong jobbet med Närkefrakt med fornuftige lossningsløsninger. Har sett på Lövskog, og bortsett fra en brennende teknikkinteresse har han tydeligvis murt med svigerfaren, og det gikk bra, ingen brukne rygger.
 
Hei!

Ytong har også "bærehåndtak" på sine steiner. Det finnes 3 modeller å velge mellom. Stein med håndtak, stein med spor samt uten spor og håndtak. Disse finnes deretter i ulike kombinasjoner.
Så hva er egentlig forskjellen?
/Jörgen
 
Prisen! Men akkurat nå kan ikke Y-tong levere noe som helst. Mulig at konkursboet fortsetter, men jeg ville vært tvilende til å gjøre forretninger med et selskap som er insolvent. Celcon har alltid vært billigere og dermed konkurrert ut Y-tong de siste årene. Celcon SE har økt omsetningen betydelig, mens Y-tong har minket. For øvrig er produktet likverdig. Men som alt annet som produseres på steder med bedre næringsklima enn Svedala, kan prisene være lavere.
 
BoByggarn skrev:
Her er adressen:

[lenke]
Er det bare jeg som har problemer med å få opp løvskog sin side ???
 
Nei, jeg kom heller ikke inn på siden. Prøvde ulike varianter men -nei. Det er dog trolig at det kan være noe ytterst midlertidig.
 
Han har tydeligvis nettsiden på en egen server hjemme som ikke alltid fungerer. Be patient, med hans teknikkinteresse er det nok løst i løpet av kort tid. Det beste ville vært å legge den ut på webhotell som er sikrere i drift og raskere også!
 
kalleanka70 skrev:
Han har tydeligvis hjemmesiden på en egen server hjemme som ikke alltid fungerer. Be patient, med hans teknikkinteresse er det nok løst innen kort tid. Best ville være å legge den ut på webhotell som er sikrere i drift og raskere også!
Har forsøkt å komme inn på siden av og til, siden før jul...
 
Det funker i dag 2/2.
 
1. Hvordan er prisnivået på HH Celcons produkter?
2. Ytong har jo alltid hatt god informasjon om sine produkter med "lettbetonghåndboken" nedlastbar. Det jeg har sett av HHC gir ikke mye info. Finnes det mer info noe sted?
 
Hittil har det vært lavere, dermed Ytongs synkende andeler. Eksakt hva det koster kan bare en forhandler svare på. Man kan også ringe til dem. En Roland Bock er FSG ansvarlig. Har dog et annet tips; www.solcon.se, klikk på LAMMI STENHUS, sjekk ut dette. En Lecaløsning med isolasjon som man bygger enkelt uten muring og deretter fyller ovenfra med betong, akkurat som ved en grunnstøping. Teknikken gjør at det går raskere og gir samme resultat som Celcon. Dessuten kan man legge elektriske rør mm i veggen før støping og slipper dermed all fresing. Kommer til å ha kontakt med dem i uken så får vi se hva de har å tilby. Fikk tips om dette via en arkitekt.
 
Nå hagler det løsninger....for den som vil bygge selv uten å ødelegge ryggen finnes Dorocell. Et legosystem i isoporliknende plast som man monterer enkelt og deretter støper i, og vips har du et steinhus. www.dorocell.se gir mange tips og ideer.
 
Heisann,

Angående HH Celcons produkter: Jeg snakket med vår tidligere byggentreprenør som bygde vårt Ytonghus i 2003 og som nå på grunn av Ytongs "problemer" bygger med HHs produkter. Hans mening er at Ytongs elementer er bedre da de har litt høyere kvalitet (hardheten i materialet), noe som gjør at når man setter elementene så sprekker de ikke like lett i bunnen som HHs gjør. Men som han sa - "Det finnes jo lagningsbruk" :-)
 
Du broderen, det gjenstår å se ha ha ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.