Hei.
Skal sette opp takstolene på mitt nybygde stall cc 600. Tenkte å legge 22mm gulvspon over hanebjelken som skal bli gulv på høytløftet. Er det nok å ha cc600 i "bjelkelaget" og legge 22mm gulvspon på det? Eller kommer jeg til å falle igjennom? Fyller så klart opp med 45x70 lekter mellom takstolene så det blir et "rutemønster" men spørsmålet er: Er det tilstrekkelig med cc 600? 22mm er jo tykt, men vil det bli svikt?
Takknemlig for svar.
Skal sette opp takstolene på mitt nybygde stall cc 600. Tenkte å legge 22mm gulvspon over hanebjelken som skal bli gulv på høytløftet. Er det nok å ha cc600 i "bjelkelaget" og legge 22mm gulvspon på det? Eller kommer jeg til å falle igjennom? Fyller så klart opp med 45x70 lekter mellom takstolene så det blir et "rutemønster" men spørsmålet er: Er det tilstrekkelig med cc 600? 22mm er jo tykt, men vil det bli svikt?
Takknemlig for svar.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 242 innlegg
Hvor tykt bjelkelag har du og med hvor stor spennvidde?
Hele huset mitt er bygget slik: c/c 600 + 22mm gulvspon på 45x220 opp til 4,80m spennvidde. Helt stumt og naturligvis helt godkjent av konstruktør.
Du bør nok lime OG skru platene mot bjelkelaget.
Hele huset mitt er bygget slik: c/c 600 + 22mm gulvspon på 45x220 opp til 4,80m spennvidde. Helt stumt og naturligvis helt godkjent av konstruktør.
Du bør nok lime OG skru platene mot bjelkelaget.
Du trenger ikke å kortle. Du legger platene tvers over takstolene, ikke langs med. Enten skjøter du på takstolene, og det blir ikke mye svinn om du har cc60, eller så skjøter du også mellom om dette er tillatt i henhold til instruksjonene på golvspånplaten...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 242 innlegg
Moderator
· Stockholm
· 57 875 innlegg
Gulvspon på cc60 er sikkert ikke et problem.
Derimot bør du kanskje vurdere hvor stor last det kan bli totalt på gulvet. Høytørke høres tungt ut.
I så fall er det ikke platene som kan være et problem, men holdfastheten til bjelkene og deres opplegg.
Derimot bør du kanskje vurdere hvor stor last det kan bli totalt på gulvet. Høytørke høres tungt ut.
I så fall er det ikke platene som kan være et problem, men holdfastheten til bjelkene og deres opplegg.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 242 innlegg
Burde vel holde med fuktbestandig v313-gulv.
Ellers er det ganske stilig med spontet 95x34mm gran gulv som spikres ovenfra.
Ellers er det ganske stilig med spontet 95x34mm gran gulv som spikres ovenfra.
Sist redigert:
Medlem
· Södermanland
· 61 innlegg
Rekker absolutt.
Oskar
Oskar
Klikk her for å svare