Hei,

Vårt hus er fra 1906, og vi holder på å bytte tak da det altfor mange år har sunget på siste verset. Der vi så de største lekkasjene i taket har vi nå begynt å rive under, og en vegg har helt råtnet stående tømmerstokker på overetasjen. 3-4 stk i bredde som jeg vil fjerne og erstatte med friskt treverk. Slår man litt på dem så kjenner man jo at de ikke sitter fast.

Spørsmålet er, det er vel knapt noen bærende evne i disse, de burde bare fjernes og erstattes med nytt materiale? Eller må jeg støtte opp på noe vis?

Ved siden av disse står jo friskt tømmer som rimeligvis bør holde oppe en stokk som ligger horisontalt over dem?
 
L
Begynn med å fjerne en av gangen. så merker du om de står i spenn, er den horisontelle fræsh
så burde den ligge i ro og bære.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.