Hei!
I dagens situasjon sitter det fasade takplater i huset i noe "papirmateriale" som jeg under min renovering sparklet alle skjøtene, deretter limte papirremser for alle skjøtene og deretter helsparklet hele taket.
En vinter senere har disse skjøtene sprukket ganske mye, dette var en 50/50 sjanse fra meg om det ville holde eller ikke. Og nei, det fungerte ikke i det hele tatt.
Nå til mitt spørsmål, jeg har tenkt å rive ned taket i stuen og sette nytt. Huset er bygd i -91, noen type spikerlekter ovenfor usikker på CC mål.
Vil gjerne ha tips om materiale mm jeg skal bruke? MDF? Enkelgips? Sette dobbelt gips? For å slippe sprekker da huset er i tre og beveger seg.
Samt tips om monteringsteknikk.
Mvh ByggarMartin