Har gjort en tilbygging der den nye avløpsledningen ble koblet til et gammelt rør. Plast koblet til støpejern. Nå viser det seg at det blir stopp i skjøten og støpejernsbit må fjernes. Har vurdert å pigge opp fra kjellertaket for å unngå å rive opp nylagte gulv mm. Hvordan gjør man for å støpe igjen hullet, trenger man legge inn ny armering? Finnes det noen annen løsning? Har hørt om strømper, men vet ikke hvordan det fungerer.

Hei!

Vet ikke om jeg forsto riktig, men det er vel bare å ta en bit kryssfinér, lage et hull for det nye avløpsrøret, skru det opp i UK bjelkelag rundt røret og støpe igjen ovenfra, vente noen dager, så skru løs kryssfinéren?!

Eller misforsto jeg noe? :D

MVH

Jeg oppfatter TS som at han vil bygge nedenfra, altså trenger han å støpe igjen et hull i kjellertaket, ikke ovenfra. Hvordan får man da betongen til å bli i taket? eller det får man med hjelp av kryssfiner forsåvidt, problemet er vel hvordan man får betongen under kryssfiner??

Jan-Å skrev:
Jeg oppfatter TS som at han vil bygge nedenfra, altså trenger han å støpe igjen et hull i kjellertaket, ikke ovenfra. Hvordan får man da betongen til å holde seg i taket? eller det får man med hjelp av kryssfineren iofs, problemet er vel hvordan man får betongen under kryssfineren??
Aha :blushing:

Hmm, det første som jeg kom til å tenke på, fugeskum?

MVH

Liten forklaring! Røret i taket går horisontalt, noe som gjør at hullet som må tettes igjen vil være 2 m x 20 cm og sikkert 10-20 cm høyt opp rundt røret.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.