Medlem
· Västernorrland
· 12 016 innlegg
Klart det går. Vil du ikke senke takhøyden så er det bare å rive bort det du har nå...........Det skal dog poengteres at å gipse et slikt tak og deretter sparkle det så det blir fint krever en god del arbeid. Om man har det for travelt og forserer pleier man å bli ganske skuffet............Dårlig sparklede plater synes oftest hvor tydelig som helst.
Medlem
· Blekinge
· 12 227 innlegg
Jeg har gjort den samme øvelsen i vår. Først kom en snekker og rev bort trepanelet. Da var det bare rupanel igjen. Deretter boret jeg hull for takspotter og trakk slanger for kablene over rupanelet. Slitsomt. Så kom snekkeren og satte opp gipsplater. Det gikk veldig raskt for han hadde en plateheis og automatisk skrutrekker. Deretter kom maleren, sparklet, slipte og malte. Det ble kjempefint. Klart man kan gjøre alt selv, men jeg vet med meg selv at det ville ha tatt måneder med kveldsarbeid. Og det ville ikke bli like fint som et proffsarbeid. Elektrisk installasjonen ville ha gått lettere om man hadde satt opp spikerslag før gips, for da ville man ha hatt lett tilgjengelig plass for slangene. Men jeg ville ikke ofre takhøyde. Det vanskeligste var å finne plass til driverne for spottene.
Tusen takk skal dere ha. Det gikk fort å få svar. Er ny på forum her. Skal ikke gjøre arbeidet selv men ville vite om det går i det hele tatt. Takk til dere begge.
Klikk her for å svare
