Jeg har 12mm tykke folierte sponplater som innertak under et mellometasjebjelkelag cc60. Jeg vurderer den enkleste måten å få det slett, dvs uten disse stygge skjøtene som løper langs med bjelkene.
Kan man skrapsparkle skjøter og deretter lime armeringsduk i taket? Folierte plater blir det vel vanskelig å få det til å sitte ordentlig.
Kan man skru renoveringsgips på sponplatene? Eller er det risiko for at det henger?
Eller finnes det bare ett alternativ. Dvs rive, legge glese cc30 og på med 13mm gips?
Tips og ideer settes pris på!
Kan man skrapsparkle skjøter og deretter lime armeringsduk i taket? Folierte plater blir det vel vanskelig å få det til å sitte ordentlig.
Kan man skru renoveringsgips på sponplatene? Eller er det risiko for at det henger?
Eller finnes det bare ett alternativ. Dvs rive, legge glese cc30 og på med 13mm gips?
Tips og ideer settes pris på!
Jeg gjorde akkurat som du foreslår. Sparklet alle skjøtene 3 ganger og limte med armeringsduk. Jeg limte med Bostic Wall strong, det er litt sterkere lim. Malte vel 3 ganger også. Har et fint, glatt tak som ikke har forandret seg på 10 år.
Ja men da så! Kanskje man til og med kan rugge overflaten litt med et 80-papir for å få bedre vedheft. Fikk nettopp kanskje 10 ruller duk fra jobben som var "dårlige" så det passer jo perfekt.
Takk for svaret og tipset angående limet!
Takk for svaret og tipset angående limet!
Klikk her for å svare