Hei vi spekulerer i et eldre hus bygd 1936 med (sluten)torpagrunn men ventilert, den ene halvparten er kjeller da tomten heller. Nå har det ved eiendomsbesiktigelse kommet frem at det trolig finnes mugg i bjelkelaget, mugg-hund har markert!
Skal vi slippe videre spekulasjoner eller presse prisen. Huset er på ca. 40 kvm undervåning, hva kan det koste å bytte bjelkelag? ???
Skal vi slippe videre spekulasjoner eller presse prisen. Huset er på ca. 40 kvm undervåning, hva kan det koste å bytte bjelkelag? ???
Et hus med bare 40 kvadratmeter underetasje? Hva er det for et hus egentlig? Er det en enklere hytte med generelt vedlikeholdsbehov og eldre eller ingen installasjoner vil jeg si at verdien er null på bygningen hvis det er risiko for mugg.
Huset er en 30-talls villa på 1/2 plan, ca 70 kvm totalt i Stockholm /Norrtälje i grei stand, men blindbunnen er delvis svart av mugg & vi vil gjerne spekulere videre -Kan muligens være en noenlunde bra forretning
Hei du, skal vi regne med svensk, hvit arbeidskraft for sånn cirka 350 kroner i timen? Å rive ut innredning og "løse" mellomvegger, rive gulvet og bygge nytt gulv går nok ikke på en uke for to mann, jeg ville ha gardert med to uker med litt rundt arbeid og tid til å fikse trøbbel. 160 timer x 350 = 56.000 kroner. Materialet er en betydelig mindre post.
Hvis dette går bra og muggskadene er begrenset til akkurat gulvet, så kommer det jo kostnader for ny gulvbelegg, gjenoppretting av el og VVS, mellomvegger, innertrapp og innredning - for kanskje like mye penger for enkelt utførelse eller kostnader uten øvre grense avhengig av personlig smak
Har dere tenkt dere at huset skal stå igjen med enkel standard uten store renoveringer så kanskje dette kan være en idé. Men har dere tenkt å modernisere/bygge til til modern standard så ville jeg sette husets verdi til null og regne med å bygge et nytt hus. Den gamle husstammen tror jeg er til mer bry enn nytte for å forme et samtids hjem/fritidsbolig.
Hvis dette går bra og muggskadene er begrenset til akkurat gulvet, så kommer det jo kostnader for ny gulvbelegg, gjenoppretting av el og VVS, mellomvegger, innertrapp og innredning - for kanskje like mye penger for enkelt utførelse eller kostnader uten øvre grense avhengig av personlig smak
Har dere tenkt dere at huset skal stå igjen med enkel standard uten store renoveringer så kanskje dette kan være en idé. Men har dere tenkt å modernisere/bygge til til modern standard så ville jeg sette husets verdi til null og regne med å bygge et nytt hus. Den gamle husstammen tror jeg er til mer bry enn nytte for å forme et samtids hjem/fritidsbolig.
Takk, dette høres rimelig ut. Fikk en anslåelse av en av dem som inspiserte som er tidligere snekker -Han sa noe rundt 200 000 sek for jobben. Selve huset har fått bra vurderinger så å si & prisen var rimelig før dette ble oppdaget, så nå får jeg vel sette press på selgeren & se om vi kan prute 
Klikk her for å svare