B
Vi er spekulanter på en Villa som er bygd på 70-tallet og som ifølge takstmannen er i behov av syllskifte rundt hele huset. 44 meter ligger tilbudet på og en totalkostnad på 100 000 kr. Eieren står for kostnadene alternativt prisreduksjon på huset.

Men spørsmålet er om man skal gå videre med kjøpet? Tenk om flere feil viser seg?

Det trykkimpregnerte treverket er ikke veldig fuktig, men lukter likevel.

Åsa Lund
Alle hus viser alltid frem nye hus etter hvert, uansett når de er bygget.

Om syllarna er det eneste som inspektøren har påpekt, så hadde jeg kjøpt huset. Selvfølgelig skal det utbedres før dere flytter inn. Vær gjerne der og sjekk mens jobben utføres.

• Liker
Evvan
  • Laddar…
Satsuki
Hadde omtrent samme situasjon med vårt hus. Vi forhandlet ned prisen og byttet (utvendig) første uken vi bodde i huset, eller rettere sagt, et firma byttet for oss :) Syllbytte på 70-tallshus er standardprosedyre nå til dags og tar bare noen dager å bytte utvendig hvis man ikke har rare tilbygg eller lignende. For oss (murstein nederst) tok 40 m ca en uke....

Alle hus kan ha feil, finnes aldri noen garantier. Besiktigelse gjøres for å få en anelse om hvilke de kan være og så er man uansett forberedt på annet :)

Skal de bytte rundt hele huset så ser jeg ingen problem. Skulle de derimot bare bytte visse deler så hadde jeg hoppet over det.

Jeg var spekulant på et hus der det hadde blitt konstatert en merkelig lukt i løpet av et par år. Midt i salget ble det bestemt at den ene veggen skulle det byttes syll på. Problemet var at alt treverket, ned til minste lille bit, var tørt og viste ingen tegn til fukt. Arbeidet og kostnaden for byttet var altså forgjeves, og selgeren måtte redusere prisen ytterligere på sin allerede reduserte utgangspris.

Bra for den som kjøpte, men mindre bra å ikke vite hvor lukten kom fra...vi ville ikke sjanse og kjøpe, og har sett når jeg har kjørt forbi at de nye eierne fortsatt ikke har utbedret det selv om det har gått et par år.

• Liker
RobinJ87
  • Laddar…
B
Jeg antar (skal sjekke det for sikkerhets skyld) at man skal bytte rundt om hele. Tilbudet de har fått ligger på 44 meter syllbytte til en kostnad av 100 000. En meterpris på cirka 2300kr. Man skal både åpne utenfra og innenfra.

B
Ok, sånn ligger det til.

Huset er bygget på en krypkjeller da det ble bygget i 1976. I 2003 ble det gjort en tilbygging (stort tilkoblet garasje) og dette står på betongplate. Tilbudet gjelder bytte av svill på det som står på krypkjelleren, derimot er det uklart om det også gjelder den delen som vender mot garasjen. Jeg skal dog kontrollere det nærmere.

B Bob-TheBuilder skrev:
Jeg antar (skal sjekke det for sikkerhets skyld) at man skal bytte rundt om hele. Tilbudet som de har fått ligger på 44 meter syllbytte til en kostnad av 100 000. En meterpris på cirka 2300 kr. Man skal både åpne utenfra og innenfra.

Hei Bob!
Hvilket firma var det de fikk tilbudet fra?
Jeg er interessert i å bytte ytter- og hjertesyllene. Altså ca. 50-60 m.

Har ikke funnet mange firmaer som jobber med dette. Noen som har tips?

A AndreasM123 skrev:
Hei Bob!
Hvilket firma var det som de fikk tilbudet fra.
Jeg er interessert i å bytte ytterdragerne og også hjerte-drageren. Altså ca 50-60 m

Har ikke funnet mange firmaer som jobber med dette. Noen som har tips?
Det finnes et firma i Borås som heter garanti entreprenad som driver med dette, om du nå bor i Borås Gbg eller i nærheten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.