Medlem
· Västra Götaland
· 14 innlegg
Hei
Ved bytte av tak ble det oppdaget at på den delen av overetasjen som hadde vært isolert, måtte takstolene byttes ut. Taket hadde delvis vært utett, og det hadde samlet seg fukt mot takstolene, i sponen som fungerte som isolasjon.
Jeg var ikke på stedet, men fikk se bilder bygningsarbeiderne sendte til meg. Da jeg var der og så i går, så jeg at de hadde brukt materiale vi hadde kjøpt til annet. Helt ok naturligvis, men er det virkelig nok?
Takstolene i original var av tømmer, ca 5". Dette er erstattet med vanlige lekter 45*120, spikret sammen to og to.
Det ser litt spinkelt ut... Jeg kan ingenting om snøsoner, men det kommer da en del oppe i Hälsingland.
Er det ok å gjøre det slik, eller har de bare forsøkt å skynde seg med arbeidet for å rekke til neste?
Takk for svar.
Ved bytte av tak ble det oppdaget at på den delen av overetasjen som hadde vært isolert, måtte takstolene byttes ut. Taket hadde delvis vært utett, og det hadde samlet seg fukt mot takstolene, i sponen som fungerte som isolasjon.
Jeg var ikke på stedet, men fikk se bilder bygningsarbeiderne sendte til meg. Da jeg var der og så i går, så jeg at de hadde brukt materiale vi hadde kjøpt til annet. Helt ok naturligvis, men er det virkelig nok?
Takstolene i original var av tømmer, ca 5". Dette er erstattet med vanlige lekter 45*120, spikret sammen to og to.
Det ser litt spinkelt ut... Jeg kan ingenting om snøsoner, men det kommer da en del oppe i Hälsingland.
Er det ok å gjøre det slik, eller har de bare forsøkt å skynde seg med arbeidet for å rekke til neste?
Takk for svar.
Medlem
· Västra Götaland
· 14 innlegg
Jeg skal tilbake i morgen, kan ordne det da.
Medlem
· Västra Götaland
· 14 innlegg
Grovleken på de nye bordene er det nok ikke noe problem med, men jeg synes at skjøten til det gamle virket ser litt svak ut. Jeg ville helst ha hatt en hel 45x120 på hver side av skjøten for å holde det hele sammen, men det bygger jeg bare på magefølelsen.
Sist redigert:
Medlem
· Västra Götaland
· 14 innlegg
Man kan ikke lytte for mye til magen
Jeg skal prøve å få tak i en takstmann/byggingeniør som kan komme og se. Heller den kostnaden enn å få et tak i hodet i vinter
Jeg skal prøve å få tak i en takstmann/byggingeniør som kan komme og se. Heller den kostnaden enn å få et tak i hodet i vinter
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Byte av tak/takstolar
Tak & Vind -
Hur gör man vid stort avstånd mellan takstolar vid takbyte?
Tak & Vind -
Takbyte, höjning med takstolar?
Tak & Vind -
Byte av eternittak frågor om fibercement och nya takstolar
Tak & Vind -
Byte av takstolar inifrån, pga. fel vid uppbyggnad efter brand. Vad kan vi kräva??
Juridik