Hei, jeg bygde et gjerde for ca 20 år siden med grindstolper av 120x140 trykkimpregnert byggemateriale. Stolpene hadde alle 4 hjørner 90 grader, altså ikke 2 halvrunde sider som det finnes å finne overalt i dag.
Jeg lurer på om noen vet hvor man kan få tak i 120x140 stolper med 90 grader hjørner?
Hilsener
Göran

140x140 limtre som du kløyver bort 20mm på en side er nok nærmest.

Skru og lim 120x120 og en 22x120 planke. Så skråskjærer du eller noen andre hjørnene. Husk hvor du skrur slik at de ikke kommer i nærheten av sagkuttene.

F Finndjävel skrev:
140x140 limtre som du kløyver bort 20mm på en side er nok nærmest.
Det ville funke med 140x140 siden de innstøpte jernene som holder stolpen sitter på 140 mål i dag. Og jeg har ingen grind så det gjør ingenting om det bygger litt innover.

S stugfar skrev:
Nærmeste jeg kommer i alle fall, 120x120 kanskje funker?
[lenke]

Høvlet regel impregnert 120x120 mm NTR-A stolpe

Finner du ikke får du kanskje høre med noen som impregnerer om de kan ordne noen impregnerte til deg i henhold til dine mål.
Festejernene sitter med 140 avstand så bør helst være 140. Rart at det ikke går å finne 120x140, er det noen som kjenner igjen dimensjonen fra tidligere?

Z z_bumbi skrev:
Skru og lim 120x120 og en 22x120 planke. Så skrårsager du eller noen andre hjørnene. Tenk på hvor du skrur så de ikke havner i nærheten av sagesnittene.
Det kan fungere som en siste løsning om jeg ikke finner noe annet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.