11.746 lest ·
48 svar
12k lest
48 svar
Byggestrømsskap ?
Ok, jeg trodde Vattenfall bare leide ut til sine egne kunder. Nå har jeg bestemt meg for å gå for det ekte fasademålingsskapet direkte. Jeg fant skap til leie på Hyreshuset, men det ble så himla dyrt.
Nei, det pleier å være store metallskap. Det er jordledningen som skal termineres i skapet. Der finnes det sannsynligvis tre smeltede sikringer og en strømmåler. I tillegg finnes det noe passende uttak for din Elbjörn i skapet (rød trefasekontakt, 16/32 A). Jeg har aldri leid et slikt skap, så dette er bare noenlunde kvalifiserte gjetninger. :Said skrev:
Sollentuna Energi tillot meg ikke å koble inn den "ekte" strømmen direkte uten jeg må ha byggestrøm først. Men deres kostnad var jo 1000 kr for inn- og utkobling så det var jo ikke så dyrt sammenlignet med de andre leverandørene. Jeg fikk bruke det ekte skapet uansett så jeg slapp leien av skap! Takk for alle tips!
F
Fredrik.Aj
Medlem
· Södermanland
· 201 innlegg
Fredrik.Aj
Medlem
- Södermanland
- 201 innlegg
Passer på å skyte inn et lite spørsmål i denne eminente tråden;
Om sommerhytta som man (vi) eier allerede er tilkoblet strømnettet, trengs det vel ikke noen ytterligere tilkoblingsavgift til villaen? Riktignok skal sommerhytta etter sankthans, men det skal vel ikke spille noen rolle?
Om sommerhytta som man (vi) eier allerede er tilkoblet strømnettet, trengs det vel ikke noen ytterligere tilkoblingsavgift til villaen? Riktignok skal sommerhytta etter sankthans, men det skal vel ikke spille noen rolle?
sitter her og undres over all kunnskap som finnes her så jeg tenkte å spørre om en helt annen sak om el tilkobling.
Vi har i dag luftledning frem til den lille hytta som finnes på tomten vi skal bygge på, og har hørt av noen at man ikke får beholde denne, men må grave ned ledningen til tross for at det ligger utenfor regulert område. Vet noen om dette stemmer???
det føles jo liksom litt unødvendig
Vi har i dag luftledning frem til den lille hytta som finnes på tomten vi skal bygge på, og har hørt av noen at man ikke får beholde denne, men må grave ned ledningen til tross for at det ligger utenfor regulert område. Vet noen om dette stemmer???
det føles jo liksom litt unødvendig
Har i dag ringt til vårt nettbolag og de gjør IKKE tilkobling av den ordinære strømmen hvis ikke skapet er festet på huset.....
Med andre ord er det byggestrøm som gjelder, og jeg funderer som noen andre har gjort i tråden: Kan jeg kjøpe en liten sentral på Classe og sette opp i et metallskap og koble fra dette? Eller må man leie et dyrt skap for å kunne få strøm under byggingen?
Forsøkte å få et svar fra fyren på strømselskapet men surere fyr må man lete etter....
Med andre ord er det byggestrøm som gjelder, og jeg funderer som noen andre har gjort i tråden: Kan jeg kjøpe en liten sentral på Classe og sette opp i et metallskap og koble fra dette? Eller må man leie et dyrt skap for å kunne få strøm under byggingen?
Forsøkte å få et svar fra fyren på strømselskapet men surere fyr må man lete etter....