Vattenfall leier ut skap:

Leie av byggstrømsskap = 630:-/mnd, vanlig strømforbruk (vanlig strømtakst ved forbruket).
 
Ok, jeg trodde Vattenfall bare leide ut til sine egne kunder. Nå har jeg bestemt meg for å gå for det ekte fasademålingsskapet direkte. Jeg fant skap til leie på Hyreshuset, men det ble så himla dyrt.
 
Bob_the_builder
Riktig beslutning. :)
 
Bob_the_builder
Said skrev:
Hva slags skap er det??
Kan man ordne ett selv eller MÅ MÅ man leie ett??
Holder det med et lite typ det her:

(Elbjörn Mini)
Nei, det pleier å være store metallskap. Det er jordledningen som skal termineres i skapet. Der finnes det sannsynligvis tre smeltede sikringer og en strømmåler. I tillegg finnes det noe passende uttak for din Elbjörn i skapet (rød trefasekontakt, 16/32 A). Jeg har aldri leid et slikt skap, så dette er bare noenlunde kvalifiserte gjetninger. ::)
 
Sollentuna Energi tillot meg ikke å koble inn den "ekte" strømmen direkte uten jeg må ha byggestrøm først. Men deres kostnad var jo 1000 kr for inn- og utkobling så det var jo ikke så dyrt sammenlignet med de andre leverandørene. Jeg fikk bruke det ekte skapet uansett så jeg slapp leien av skap! Takk for alle tips!
 
F
Passer på å skyte inn et lite spørsmål i denne eminente tråden;

Om sommerhytta som man (vi) eier allerede er tilkoblet strømnettet, trengs det vel ikke noen ytterligere tilkoblingsavgift til villaen? Riktignok skal sommerhytta etter sankthans, men det skal vel ikke spille noen rolle?
 
fredrik_o_sara skrev:
Om sommerhytta som man (vi) eier allerede er tilkoblet strømnettet, trengs det vel ikke noen ytterligere tilkoblingsavgift til villaen??
Nei.
fredrik_o_sara skrev:
Forresten skal sommerhytta etter midtsommer, men det skal vel ikke spille noen rolle?
Que? ???
 
F
Immobil skrev:
Nei.
Que? ???
Forstår Que't der. Sommerhytta skal rives ettermidtsommer. Tror det falt bort et lite ord der ;D
 
fredrik_o_sara skrev:
Tror det falt bort et lite ord der ;D
Ahaa! ;D
 
Bob_the_builder
Nei, det er eiendommen som er tilkoblet strømnettet, ikke bygningen.
 
sitter her og undres over all kunnskap som finnes her så jeg tenkte å spørre om en helt annen sak om el tilkobling.
Vi har i dag luftledning frem til den lille hytta som finnes på tomten vi skal bygge på, og har hørt av noen at man ikke får beholde denne, men må grave ned ledningen til tross for at det ligger utenfor regulert område. Vet noen om dette stemmer???
det føles jo liksom litt unødvendig
 
Bob_the_builder
Har aldri hørt om noe lignende. Det kryr av gamle hus som er tilknyttet med luftledning. Men er du usikker kan du alltid ringe ditt strømnettsselskap og spørre.
 
Det kan jo være slik at når man bygger nytt så er det krav at man må grave ned kabelen, men allerede eksisterende bygninger får beholde luftledningen.
 
Har i dag ringt til vårt nettbolag og de gjør IKKE tilkobling av den ordinære strømmen hvis ikke skapet er festet på huset.....:(

Med andre ord er det byggestrøm som gjelder, og jeg funderer som noen andre har gjort i tråden: Kan jeg kjøpe en liten sentral på Classe og sette opp i et metallskap og koble fra dette? Eller må man leie et dyrt skap for å kunne få strøm under byggingen?

Forsøkte å få et svar fra fyren på strømselskapet men surere fyr må man lete etter....:(
 
Husbyggarn skrev:
Så altså! :)
Det var så de ikke ville gjøre....det var så jeg hadde tenkt fra starten.

Men det går altså an å gjøre det samme mens man kobler på byggestrøm? ???
Hva må da fasademålerskapet inneholde?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.