Fasting65 skrev:
MathiasS: Med pusset hus har man ingen stendere utenfor gipsen - derfor er våre gipsplater skrudd hver 5. centimeter. Det var kun gipsplatens egen styrke som holdt imot da de sprøyta veggene.  

Tenkte ikke på at enkelte bordkler huset sitt  ;)
Jo, jeg skjønner hvordan du tenkte..... ;)
 
Betina
Fasting65 skrev:
Masonite? Den er jo kun 3.7 mm tykk - blir litt vel svaiete ifølge meg. Den tåler ingen fukt - om man ikke kjøper pissdyrt oljebehandlet.
Hva er masoniten bra for? På 1970-tallet virker det som at masonite ble satt opp praktisk talt overalt! Jeg har sett den bak fliser på bad, som "tapetserbar" vegg i tømmerhus, under gulvbord i krypkjeller (med jord i bunnen), som gulv i jordkjeller og også som kapillærbrytende (:o) materiale under sviller. På ingen av disse stedene har masoniten "overlevd" og den var ikke oljebehandlet. De som bygde så da, har ikke endret mening om masoniten nå :o
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.