MathiasS: Med pusset hus har man ingen stendere utenfor gipsen - derfor er våre gipsplater skrudd hver 5. centimeter. Det var kun gipsplatens egen styrke som holdt imot da de sprøyta veggene.
Masonite? Den er jo kun 3.7 mm tykk - blir litt vel svaiete ifølge meg. Den tåler ingen fukt - om man ikke kjøper pissdyrt oljebehandlet.
Hva er masoniten bra for? På 1970-tallet virker det som at masonite ble satt opp praktisk talt overalt! Jeg har sett den bak fliser på bad, som "tapetserbar" vegg i tømmerhus, under gulvbord i krypkjeller (med jord i bunnen), som gulv i jordkjeller og også som kapillærbrytende o) materiale under sviller. På ingen av disse stedene har masoniten "overlevd" og den var ikke oljebehandlet. De som bygde så da, har ikke endret mening om masoniten nå
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.