Hei,

er det noen som har prøvd å sette opp byggmax veggpanel i MDF (http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-1024.aspx) i taket? Har noen brukt den til vegg?

Har brukt "Panelskivan" tidligere og er fornøyd med resultatet. Dog så koster jo disse nesten dobbelt så mye som byggmax plater. Forskjellen som jeg kan se er at panelskivan er 20 cm smalere (40 i stedet for 60). Dette gjør det jo litt mer kronglete å sette opp den...men noen som har noen annen erfaring?

Dytter opp...ingen som har prøvd denne platen?

hei. hadde selv tenkt å sette opp sånne i 3 tak. men ble frarådet siden de er ment for vegg så er de ikke endepløyd på lengden. så har jeg kjøpt hvit beisede perlespont selv. blir jo som sagt mer jobb. men ser nok bedre ut når det er ferdig.;)

Aha, nei da funker det jo ikke...Takk for infoen.

Har i huset satt opp både panelplaten, og "ekte" hvitmalt panel. Er faktisk mest fornøyd med panelplaten...

OK, da blir det til å kjøpe den dyrere varianten...

ok. sjekket pris i nabokommunen. og de skulle ha høyere M2 pris på umalt panelskive enn det jeg betalte for ferdig beiset ekte panel.:blushing:

• Liker
Freddy Åkesson
  • Laddar…
Finnes jo på byggevarehuset ellers endespuntede panelskiver, dog umalt. Den de gjør reklame for på tv. Ikke dyrere enn Byggmax om man har litt rabatt når vi så på det iallfall.

Det er også min erfaring med panelskiven...altså dyr. Jeg har betalt samme pris som for hvitmalt 17mm panel, rundt 170:- kvadraten...

jimmyboy_666 skrev:
Finnes jo på byggevarehuset ellers endepløyd panelskiver, dog umalt. Den de gjør reklame for på tv. Ikke dyrere enn Byggmax om man har litt rabatt når vi så i hvert fall.
Hvilket byggevarehus mener du? Byggmax skive ligger på 90:-/m2. Går det å få panelskiven for samme?

:|offtopic men. holder på å bryte ned de gamle taklistene nå for å sette opp skikkelig panel. Listene er spikret med maks 15 cm mellomrom med 4-5 tommers spiker:| for den forrige eieren må enten ha hatt bra rabatt på spiker eller hatt veldig lite å fordrive tiden med:D

Jeg ga 57,46 kr skiven som er 400x1205, altså omtrent 2 skiver per kmv. Så jeg ga ca 118 kr kvm. Er jo litt dyrere enn byggmax men da er den spontet på kortgavlen med så den kan settes i taket.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.