22.563 lest ·
26 svar
23k lest
26 svar
Byggmax gulvspon
jeg var å leverte tilbake byggmax gulvspan i dag, selgeren spurte hvorfor og jeg svarte at den ikke var godkjent til å skjøtes mellom bjelkene. da sa han at "det er den jo, den har jo not og fjær...hvem har sagt at den ikke er det?"- deres egen produktopplysning har sagt det... så hos byggmax skal man ikke spørre om råd, forresten så hadde de økt prisen på platene så jeg fikk igjen mer enn jeg ga for dem... å med høyere pris så er det billigere å kjøpe godkjente plater på et annet sted!
Skal snart legge gulvspån så jeg lurer på hvorfor det er slik oppstyr rundt skjøt mellom bjelker. Hvis cc er 600 og platene er 2400 så blir det vel bare skjøter på bjelkene?! Skulle man ha noen annen målestokk et sted så mister man i gjennomsnitt 30cm hver gang man havner i den situasjonen.
Eller tenker jeg feil?
Og hvem selger byggelit gulvspån for 7-8:- mer enn Byggmax?
Eller tenker jeg feil?
Og hvem selger byggelit gulvspån for 7-8:- mer enn Byggmax?
Jo, har du reglar med cc 600 så kommer skjøtene over en regel. Formentlig må du sage bort en bit av gulvsponten for hver ny runde, i gjennomsnitt 30cm. Så er det vel ikke hele verden om man skulle bomme på regelen med noen cm et eller annet sted. Det er jo ikke sånn at Byggmax skjøtene er på vippen til å briste og derfor absolutt må ha støtte.
Har man 600cc er det bare å skjøte på reglene og da er nok Puhos eller Kronospan P6 hardere enn Contifloor (Byggelit) siden deres v20 tilsvarer P5 klasse. Om man derimot har et gammelt hus som vi, kan regelavstandene variere derfor valgte vi Contifloor for å få bedre flyt i leggingen og slippe masse spill.
Skivene er hardere og bedre enn byggelit i den forstand.
Kan man skjøte på bjelkene så gjør man selvfølgelig det, ettersom dette gir den beste holdfastheten. Det kan hende at Puho mener at det ikke blir godt nok med skjøter mellom bjelkene på den måten som byggelit gjør, selv om det er mulig å lage en skjøt som klarer klassifiseringen og er godkjent.
Selvfølgelig kan man bruke byggelit og likevel skjøte på bjelkene, men spørsmålet er om det da er verdt noe ekstra at skjøten er bedre?
Kan man skjøte på bjelkene så gjør man selvfølgelig det, ettersom dette gir den beste holdfastheten. Det kan hende at Puho mener at det ikke blir godt nok med skjøter mellom bjelkene på den måten som byggelit gjør, selv om det er mulig å lage en skjøt som klarer klassifiseringen og er godkjent.
Selvfølgelig kan man bruke byggelit og likevel skjøte på bjelkene, men spørsmålet er om det da er verdt noe ekstra at skjøten er bedre?
Klikk her for å svare