Er byggmax gulvspon ok å skjøte utenfor bjelke?

Og bør gulvspon ha en viss klassifisering for beste holdfasthet?

Skal legge på kjøkken med c/c 60.

Det har vært oppe før, og jeg har for meg at det da ble påstått at man ikke får skjøte dem uten støtte under skjøten. Det var dog sikkert 2 år siden. Om det ikke fremgår av deres monteringsinstruksjoner (pleier å stå en del ved varen på byggmax hjemmeside) så ville jeg anta at de ikke får skjøtes uten støtte. Om du kan luske ut hvilken produsent det er så pleier det å finnes detaljert informasjon på produsentens hjemmeside.

Gulvspon jeg kjøpte fra Byggmax i sommer kunne ikke skjøtes uten støtte under i hvert fall, kan jo hende at de har byttet leverandør siden da, men det burde man jo kunne sjekke opp relativt enkelt.

Sent from my HTC Desire using Byggahus

Nei, det kommer jo ingen informasjon på nettsiden som er til hjelp.

Men da er det trolig som dere skriver og skjøting blir på bjelke hver gang. =)

En komplikasjon er at det ikke finnes noe "Byggmax golvspån". Fabrikatet kan variere. Du må sjekke for akkurat det partiet du tenker å kjøpe. Men det pleier alltid å være instruksjoner med i pakkene.

Om jeg la golvspån og en enkelt tverrsøm havnet utenfor en regel hadde jeg ikke ligget søvnløs over det.

Nei det er klart, nå har jeg jo ikke sjekket hva de tar for gulvspån på den lokale byggevarehandelen, men jeg tror det blir mye dyrere. OSB er jo nesten halvparten av prisen på Byggmax sammenlignet med det lokale alternativet.

Om jeg skulle ønske å ha spon med sterkere not dvs

andersmc skrev:
En komplikasjon er at det ikke finnes noe "Byggmax gulvspon". Fabrikanten kan variere. Du må sjekke for akkurat det partiet du har tenkt å kjøpe. Men det pleier alltid være instruksjoner med i pakkene.
Jeg kjøpte gulvspon på byggmax for 3-4 år siden, og det var veldig "mykt" i "konsistensen" når man boret og saget i det, etter noen måneder kjøpte jeg noen plater til for å komplettere med på et sted der spillet ble litt mer enn hva jeg regnet med, de nye platene var mye hardere og glattere til overflaten, og passet ikke sammen med de første jeg kjøpte.

Så dessverre så bytter de leverandører iblant, jeg vet dog ikke om jeg hadde uflaks og røk ut for deres eneste leverandørbytte, eller om det er noe de gjør ofte.

Mitt tips er uansett å kjøpe alt gulvspon du trenger samtidig, spesielt om de har lavt lager når du handler.

Jeg så på Beijers hjemmeside
22x620x1820 - 88kr/st
Byggmax
22x600x1800 - 85 kr/st

Så fremgår det ikke hvordan Beijers plater skjøtes

Puhos gulvspån er tillatt å skjøte uten regel under.

Byggmax var det ikke da jeg spurte, de anbefalte meg å spørre Beijer... (som ikke engang finnes på stedet) :)

hvorfor forskjell på 620x1820 og 600x1800?

Skal sjekke med Beijer i morgen, ligger ved siden av byggmax.

D
strevert skrev:
hvorfor forskjell på 620x1820 og 600x1800?

Skal sjekke med Beijer i morgen, ligger ved siden av byggmax.
Tror du ikke en angir ytterdimensjonene mens de andre angir området de dekker, uten å regne med not og fjær?

magnu:prisen hos beijer er /m² ikke per plate som det koster hos byggmax (99kr/plate hos beijer).

Men ærlig talt så er forskjellen ikke så stor når det kommer til stykket jeg ville ha betalt mer hvis det betydde at man kunne (sikkert) skjøte utenfor regel siden spillet da burde oppveie den høyere prisen.

v-g skrev:
...spillet da burde veie opp for den høyere prisen.
Akkurat. Med litt uflaks kan man måtte kassere 55 cm av hver plate. 55 cm av 180 er jo nesten en tredjedel så da forsvinner gevinsten fort. Selv ville jeg aldri kjøpt gulvspon som ikke tåler å skjøtes utenfor bjelkene.

/Vojma

Det ble fra den lokale byggevarehandelen, Swedspan og jeg ga 109 inkl mva per plate.
Godkjent for skjøting utenfor bjelkelag.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.