Hei!

Jeg bestemte meg for å kjøpe Byggmax egne plater, og hva jeg har hørt er det S:t Eriks som produserer dem, men jeg tviler på det nå som jeg har lest fraktlappen som jeg fikk i morges. Platene i seg selv er av veldig god kvalitet, vil jeg si. Litt støpeskjegg her og der og litt stein som stikker opp i platene.

Disse platene er ment å være grunnlaget for drivhuset mitt. Hittil virker de helt greie! For kun kostnaden av typ 4000 kr for 115 350x350x50 plater og 20 stk 175x350x50 plater. 4 av hele platene var sprukket, noe som er helt greit, jeg mener det er derfor man bestiller i hvert fall 10 % ekstra plater.

Jeg har derimot et spørsmål, jeg har kjøpt 60 kg fugesand (brun) fra Byggmax da jeg ikke orket å kjøre hele veien til Bauhaus, har noen erfaring med den sanden, hvis ja, send gjerne et bilde av hvordan den ser ut. Takk!

• Etikett fra Mosaiken Hedesunda viser spesifikasjoner for betongplater, størrelse 350x350x50mm, farge naturgrå, produsent og kontaktinformasjon.
  • Stabler av betongplater i forskjellige størrelser, noen med ujevnheter. Plassert på bakken, antatt brukt som underlag for et drivhus.
  • Betongfliser fra Byggmax lagt på bakken, med synlige ujevnheter og små stener på overflaten; omgitt av grus på venstre side.
  • Stable med grå murblokker med noen skadde kanter og løse steinbiter på toppen, plassert utendørs med grønt bak.
  • Grå betongplater lagt ut på bakken med grus i bakgrunnen, omgitt av grønt gress og trær i dagslys. Synlig laget for et veksthus.
Skal dere dyrke i drivhuset vil det bli litt smuss i fugene uansett. Vi fugde med grå steinmel men har supplert med byggmax brune og det er ikke noe vi tenker på.

mexitegel mexitegel skrev:
Skal dere dyrke i drivhuset kommer det til å bli litt skitt i fugene uansett. Vi fugde med grått steinmel men har komplettert med byggmax brun og det er ingenting vi tenker på.
Kan du vise et bildet av det kanskje? 😃

Det er litt vanskelig fordi det ikke synes, så synes nesten ikke gulvet i det hele tatt nå på grunn av alt som dyrkes 😊.

• Liker
Vidar Eonsuu
  • Laddar…
Byggmax fug i vårt kommende drivhus. Vanskelig å se noe dog
da platene er sandete etter første fugen, hadde ikke vannet ennå på bildet.

Steinbelegning i fremtidig drivhus, sandede fliser etter første fuging, uten vanning.

Maxwells demon Maxwells demon skrev:
Byggmax fug i vårt kommende drivhus. Vanskelig å se noe dog
da platene er sandete etter første fuging, hadde ikke vannet ennå på bildet.

[bilde]
Ser bra ut!
Jeg antar at fugesanden ikke inneholder noe bindemiddel så den låser ikke platene

Det inneholder den ikke, men når du får ned sanden låser den platene likevel.

• Liker
Vidar Eonsuu
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.