Vi skal bygge et isolert rom i en ellers kald låve. Vi har lammeproduksjon på gården og rommet skal fungere som kontor, oppvarming for svake lam og en viss oppbevaring. Rommet vil ligge i det ene hjørnet av låven. Alle vegger vil trenge å være isolerte, men kun 2 vil altså stå helt fritt. Rommet vil bli ca 3,5x3,5m. Et nytt betonggulv vil bli støpt i hele låven.
Hvordan skal man konstruere veggene? Har hatt tanker om vanlige trestendere med isolasjon og gipsplater eller å mure opp med lecablokker.
Hva er billigst, best henholdsvis enklest? Kanskje finnes andre enda bedre ideer?
Takk for hjelpen!

Skal 3.5x3.5 fungere som kontor og oppvarming av svake lam samt lagringsplass?

Snakk om kompakt living ;)

Jeg vil si at trelekter er billigst og enklest, men leca er best.

Er du kun ute etter bra isoleringsverdi så er nok trelekter best også der. Men det høres ut som om konstruksjonen skal tåle en del tøffe forhold, og da ville jeg valgt leca.

Takk for svaret!

Compact ja, forhandling om plassen pågår fortsatt med mannen. Enten får jeg fortsette å argumentere for større plass eller så gir jeg meg her og får det som jeg vil inne i stedet (hihi). Nå er jo ikke lam så store når de trenger oppvarming. Omtrent 2-4 kg. Og oppbevaringen blir nok mest medisin og annet som ikke må fryse. Men som sagt får vi se når gulvet er ferdig støpt hvordan det føles. Jeg kan jo alltid minne ham på uteplassen som han forhandlet seg til en mindre og som han nå går og ergrer seg over fordi den er så liten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.